فرماندار دهلران گفت: خانواده ها، اولین و موثرترین نهاد اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد و گرایش جوانان به مواد مخدر است.

سنگر اول مبارزه با اعتیاد خانواده‌ها هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; مجید عسگری فرماندار دهلران در همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور اقشار مختلف مردم بمناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در دهلران گفت: خانواده‌ها رکنی مهم و تاثیر گذار در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های آن در جامعه هستند.

وی بر ضرورت حساسیت و دقت خانواده‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: والدین و هر یک از اعضای خانواده باید با احساس مسئولیت و دقت بیشتر در این موضوع ورود کنند و نگذارند فرزندانشان به این بلای خانمانسوز گرفتار شوند.

عسگری با اشاره به سابقه موادمخدر در جهان و آسیب‌های آن در جوامع مختلف یادآور شد: رویکرد دولت در این زمینه اجتماعی کردن امر پیشگیری است و این امر مستلزم همکاری و همراهی خانواده‌ها و آحاد مختلف جامعه است تا نتیجه بخش باشد.

فرماندار دهلران بر ضرورت مصون سازی و آگاه سازی به خانواده‌ها و آموزش مهارت‌های اجتماعی تاکید کرد و اضافه کرد: توجه به نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی جوانان و نوجوانان از جمله راهکار‌هایی است که والدین برای پیشگیری از گرایش به اعتیاد می‌توانند به آن بپردازند.

وی  به آمار کشفیات مواد مخدر این شهرستان در سه ماهه اول سال جاری اشاره وادامه داد : تلاش‌های نیروی انتظامی و نیرو‌های امنیتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر قابل تقدیر است.

انتهای پیام/با

همایش پیشگیری از اعتیاد بمناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.