به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، با عملیات داکینگ موفقیت آمیز ابرنفتکش غول پیکر ۳۲۰ هزار تنی DORE با طول ۳۳۳ متر در مجتمع کشتی سازی بندرعباس (ایزوایکو)، این اولین بار در تاریخ صنعت کشتیرانی ایران است که تعمیرات این کشتیهای عظیم الجثه به یاردهای تعمیراتی داخلی و متخصصان مجرب ایرانی سپرده میشود. تا پیش از این به علت محدودیتهای فنی و تکنولوژی، تعمیرات کشتیهای با این ابعاد بزرگ به یاردهای تعمیراتی خارجی سپرده می شد.
علی منصورزاده مشاور فنی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در این خصوص گفت: با توجه به اینکه زیرساختهای این مساله مهم پس از تلاشهای مجدانه فراهم شده است، با عملیات موفق داکینگ این کشتی در روز دوشنبه ۳ تیرماه، آرزوی دیرینه فعالان صنعت حمل و نقل دریایی کشور به حول و قوه الهی عملیاتی شد.
منصورزاده با تبریک این موفقیت بزرگ به متخصصان صنعت کشتیرانی ایران افزود: آرزوی قلبی همه مدیران و پرسنل شرکت ملی نفتکش و همچنین کشتیرانیهای داخلی این است که به حول و قوه الهی پس از انجام عملیاتهای تعمیراتی متعدد، زمینه برای ساخت چنین کشتیهای نفتکش غول پیکر در مجتمعهای صنعتی کشتی سازی داخلی فراهم گردد و ایران در این حوزه به یکی از کشورهای توانمند تبدیل شود.
بیشتر بخوانید: چرا فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی توسعه پیدا نمیکند؟ / وزارت نفت همچنان در انتظار اروپاییها!
مشاور فنی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: شرکت ملی نفتکش ایران امروز مفتخر است در راستای تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از رونق تولید داخلی اعلام کند که پس از برنامه ریزی و انجام تعمیرات چندین فروند از ناوگان شرکت ملی نفتکش در یک بازه زمانی ۶ ماهه در یاردهای تعمیراتی داخلی، اکنون تعمیرات یکی از ابرنفتکشهای ۳۲۰ هزار تنی خود را نیز به مجتمعهای کشتی سازی داخلی سپرده و در شرایط تحریمهای فلج کننده بین المللی، گام بزرگی در جهت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی برداشته است.
منصورزاده اضافه کرد: در یک بازه زمانی ۶ ماهه انجام تعمیرات نفتکشهای MARIA ۳ به ظرفیت ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب و طول ۱۳۸ متر، POLARIS به ظرفیت ۴۵ هزار تن و طول ۱۷۵ متر و در مرحله بعد کشتیهای با ظرفیت و ابعاد بزرگتر متشکل از ARK به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و طول ۲۵۰ متر و ARGO به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و طول ۲۵۰ متر با موفقیت انجام شد و اکنون نیز ابرنفتکش DORE به ظرفیت ۳۲۰ هزار تن و طول ۳۳۳ متر با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده و با همکاری مشترک مجتمع کشتی سازی ایزوایکو به یارد تعمیراتی این شرکت سپرده شد.
انتهای پیام/