پنجمین دوره از برنامه‌های اوقات فراغت آذربایجان شرقی و طرح اوقات فراغت مهارت‌محور طی مراسمی از امروز به طور رسمی در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آل اسحاق مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره از برنامه‌های اوقات فراغت استان از انتخاب این استان به منظور اجرای پایلوت طرح اوقات فراغت مهارت محور خبر داد و گفت: همکاری دستگاه‎های اجرایی این استان همیشه در زمینه‌های مختلف خوب بوده است و امیدواریم با اجرای این طرح و همکاری دستگاه‌ها آن را در سایر استان‌ها نیز اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: لازم است در ایام اوقات فراغت که زمانی برای استراحت و آرامش است، برای آموزش مهارت محور منجر به اشتغال نیز برنامه‌ریزی شود.

آل اسحاق متذکر شد: حتی جوانان دارای دانش و آکادمیک ما نیز در زمینه مهارت‌های عمومی، اجتماعی و تخصصی با مشکل مواجه هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه با بیان اینکه وظیفه اخلاقی و انسانی مسئولان ایجاب می‌کند که هر آنچه در توان دارند برای شکوفایی استعداد‌های جوانان به کار بگیرند، گفت: باید ارزش‌های متعالی نظام را با همراهی و کمک جوانان حفظ کنیم.

محمد آقازاده اظهار کرد: ارزش‌های متعالی نظام توسط افراد متعهد و متخصص حفظ می‌شود و جوانان نیز در این میان نقش ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب دانشگاه‌علوم پزشکی تبریز به عنوان دستگاه برتر در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و علمی افزود: این دانشگاه نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های ورزشی داشته و چندین بار موفق به کسب مقام و لوح تقدیر در این زمینه شده که این نیز مدیون تلاش تمامی مجموعه است.

امیر تقی زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه اجرای این برنامه از پنج سال قبل کلید خورده است، گفت: برنامه ریزی‌ها برای اوقات فراغت از اسفند ماه شروع و کمیته‌های تخصصی متنوعی در این خصوص برگزار شده است.

وی با اشاره به اینترنتی شدن ثبت نام اوقات فراغت در استان اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها در پرتال اوقات فراغت ثبت می‌شود و والدین می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.azarfaraghat.ir نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی در ادامه از شروع طرح اوقات فراغت مهارت محور در استان خبر داد و گفت: این طرح از امروز با حضور مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان در استان افتتاح می‌شود.

مراسم افتتاح رسمی پنجمین دوره از برنامه‎های اوقات فراغت آذربایجان شرقی با حضور دستگاه‎های اجرایی ذی ربط در آمفی تئاتر محمد بن ذکریای رازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار و در پایان این مراسم از پوستر طرح اوقات فراغت مهارت محور و نرم افزار پلاک سپید شامل زندگینامه، وصایا و خاطرات شهدا رونمایی و از دستگاه‌های اجرایی فعال و برتر در زمینه فعالیت‌های ورزشی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/ش

پنجمین دوره از برنامه‌های اوقات فراغت آذربایجان شرقی آغاز شد

برچسب ها: جوانان ، اوقات فراغت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.