فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از وقوع آتش‌سوزی در ۱۸ هکتار از اراضی محیط زیست استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فردین الفتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از وقوع آتش‌سوزی در ۱۸ هکتار از اراضی محیط زیست استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت : عمده این موارد در منطقه حفاظت شده بیستون و همچنین ورمنجه بوده است.

وی گفت : همانطور که پیش‌بینی شده بود بهار امسال به دلیل تراکم زیاد پوشش گیاهی شاهد افزایش آتش‌سوزی‌ها در محیط زیست استان بودیم، بگونه‌ای که در سه ماهه امسال ۱۸.۵ هکتار از محیط زیست کرمانشاه در قالب شش مورد آتش‌سوزی، در آتش سوخت.

وی اظهار کرد: این در حالیست که در بهار سال گذشته حتی یک هکتار آتش‌سوزی هم نداشتیم.

الفتی عمده آتش‌سوزی‌های امسال را مربوط به منطقه بیستون و ورمنجه دانست و تاکید کرد: البته بیشتر وسعت مناطق درگیر آتش‌سوزی دارای پوشش مرتعی بوده و آسیب وارده به درختان بسیار جزیی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آغاز زودهنگام آتش‌سوزی‌های امسال کرمانشاه، یادآور شد: خطر آتش‌سوزی تا مهرماه ادامه دارد.

الفتی با بیان اینکه در مجموع سال گذشته حدود ۳۰۰ هکتار آتش‌سوزی در محیط زیست استان داشتیم، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم وسعت آتش‌سوزی‌های امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

وی در ادامه از دستگیری ۶۷ شکارچی غیرمجاز در استان با ۵۷ مورد تخلف هم خبر داد و اضافه کرد: در بهار امسال ۶۹۰ قطعه آبزیان، ۲۵ قطه پرنده (عمدتا کبک و تیهو)، ۹ پستاندار (خرگوش، و کل و بز) و ۷۳ مورد زنده‌گیری پرندگان (عمدتا چکاوک) در استان کشف شده است .

 

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.