سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران درباره اعلام اسامی وزنه برداران به مسابقات جهانی گفت: ۱۲ مرداد ماه نام اسامی وزنه برداران برای شرکت در مسابقات جهانی اعلام می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حاشیه تمرینات امروز تیم ملی وزنه برداری درباره شرایط تیم ملی تا قبل از آغاز مسابقات جهانی وزنه برداری در تایلند اظهار کرد: خدا را شکر وضعیت تمرینات تیم ملی خوب است ما ۱۲ اردیبهشت ماه پس از مسابقات آسیایی که در چین برگزار شد و توانستیم در آن جا نایب قهرمان آسیا شویم به کشور برگشتیم و دور جدید تمرینات خود را از ۱۰ خرداد ماه برای مسابقات جهانی که قرار است در تایند برگزار شود آغاز کردیم.

چین یکی از رقیبان اصلی ایران در مسابقات جهانی است

وی درباره شرایط وزنه برداران کشومان افزود: حدود ۴ هفته از اردوی تمرینات ما می‌گذرد و شرایط بچه‌ها نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا بهتر شده است. در مسابقات جهانی تایلند رقیب اصلی ما تیم ملی چین است که در بازی‌های آسیایی هم نتیجه را با اختلاف بسیار کمی به این تیم واگذار کردیم. خدا را شکر روند تیم ملی بسیار خوب است و امیدوارم بتوانیم در مسابقات جهانی روند خوب خود را ادامه دهیم و نتایج مطلوبی کسب کنیم.

ابتدای هفته آینده تمرینات مرادی آغاز می شود

برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران درباره وضعیت مصدومیت سهراب مرادی و این که آیا به مسابقات جهانی می‌رسد بیان داشت: آسیب دیدگی در ورزش‌های حرفه‌ای به خصوص وزنه برداری یک امر طبیعی است و این استرس و فشار مصدومیت‌های وزنه برداران بر روی مربیان تیم ملی هم نیز اثر گذار است و ما باید استرس و فشار عصبی زیادی را نیز تحمل کنیم.

وی افزود: این اتفاقی هم که برای سهراب مرادی افتاد خدا را شکر حادثه‌ای جدی نیست و او از ابتدای هفته آینده تمرینات عمومی خود را آغاز می‌کند و تمرینات تخصصی خود را حدود ۲۰ روز دیگر در اوزان یک ضرب و دو ضرب شروع می‌کند و من فکر نمی‌کنم که مشکل خاصی داشته باشد و ان شا الله می‌توانیم در مسابقات جهانی از سهراب مردادی نیز استفاده کنیم.

از وضعیت کیانوش رستمی خبر ندارم

سرمربی تیم ملی هم چنین از پاسخ به این سوال که وضعیت کیانوش رستمی به کجا کشیده شد گفت: درباره کیانوش رستمی صحبتی ندارم.

خبر مصدومیت مرادی نباید به بیرون درز پیدا می کرد

برخواه در ادامه درباره این که آیا وزن ۲۰۰ کیلوگرم برای سهراب مرادی زیاد نبود و همین باعث آسیب دیدگی وی شد افزود: خیر این وزن برای مرادی زیاد نبود همان طور که گفتم آسیب دیدگی در ورزش پیش می‌آید و نباید این خبر مصدومیت مرادی به بیرون درز پیدا می‌کرد. به نظر من در فاصله ۳ مانده به آغاز مسابقات، وزنه برداران باید آرام آرام به شرایط رکورد زنی خود نزدیک شوند.

بحث انتخابات فدراسیون به تمرینات تیم ملی لطمه نمی زند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در مورد این که بحث انتخابات آیا بر روی تمرینات تیم ملی اثر گذاشته است اظهار کرد: خیر ما تمرینات خود را دنبال می کنیم و تلاش داریم که این بحث انتخابات فدراسیون بر روی تمرینات تیم ملی اثر گذار نباشد .

وضعیت علی حسینی مطلوب است

برخواه درباره وضعیت علی حسینی قبل از مسابقات جهانی گفت: علی حسینی تمرینات خود را به خوبی آغاز کرده است و در این ۲ ماه اخیر بسیار امیدوار کننده ظاهر شده است و من امیدوارم که در مسابقات جهانی نیز بتواند رکورد‌های خوبی را به ثبت برساند.

تالاخادزه یک وزنه بردار استثنایی است

وی همچنین درباره لاشا تالاخادزه حریف گرجستانی علی حسینی بیان داشت: تالاخادزه وزنه های سنگینی را در مسابقات زده است و او یک وزنه بردار استثنایی در جهان است. به طوری که، وزنه هایی که تالاخادزه در مسابقات گوناگون می زند حریفان قدرتمند دیگر جهان نیز هنوز نتوانسته اند وزنه های او را بزنند و ما سعی داریم که علی حسینی را از لحظا تمرینی به سطح آمادگی خوبی برسانیم.

داوودی می توانست مدال طلا را کسب کند

برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری همچنین درباره وضعیت علی داوودی که از تیم ملی جوانان به بزرگسالان دعوت شده است بیان داشت: علی داوودی در حرکت یک ضرب وزنه ۱۹۳ کیلوگرمی را تواسنت مهار کند و یک رکورد را از خود به جا بگذارد. اما در حرکت دو ضرب او، کار ما یک مقدار ایراد داشت و ما می‌توانستیم که شرایط را طوری پیش ببریم که وی به مدال طلای مسابقات جوانان جهان دست پیدا کند.

علی هاشمی تازه به اردوی تیم ملی ملحق شده است

سرمربی تیم ملی درباره وضعیت علی هاشمی دیگر ملی پوش وزنه برداری کشورمان افزود: او نیز به اردوی تیم ملی نیز ملحق شده است و پس از آسیب دیدگی که برای وی از ناحیه دست پیش آمده بود خدا را شکر الان وضعیت خوبی دارد و در تیم ملی نیز تمرینات خود را آغاز کرده است.

۱۲ مرداد ماه اسامی اصلی ملی پوشان اعلام می‌شود

وی درباره تاریخ اعلام نفرات اصلی تیم ملی برای مسابقات جهانی گفت: ما اواخر مرداد ماه اسامی 12 نفر اصلی را برای مسابقات جهانی تایلند اعلام می کنیم و به امید خدا تا آن موقع امیدوارم که وضعیت تیم ملی به شرایط مطلوب خود برسد و در مسابقات جهانی نیز بتوانیم حضور قدرتمندی را داشته باشیم.


بیشتر بخوانید

داوودی و سلطانی با نظر مستقیم سرمربی تیم ملی وزنه برداری به اردو اضافه می‌شوند

نوروزی: مصدومیت مرادی فقط از ناحیه کتف بوده است/ او به زودی می‌تواند به تمرینات برگردد

بهترین‌های وزنه برداری ایران را به اردو دعوت کردیم


انتهای پیام/

اظهارات سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص مسائل مختلف در این رشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار