رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کلیدی ترین و راهبردیترین بخش در جنگ اقتصادی بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت خدمات حمایتی که با حضور مسئولین و جمعی از کارکنان شرکت برگزار شد گفت: بخش کشاورزی یکی از کلیدی ترین بخشها برای مقابله با تحریم ها و جنگ اقتصادی است.

 حاتمی با بیان مطلب فوق افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب به طرق مختلف از جمله جنگ نظامی، جنگ فرهنگی و اجتماعی به نامیدی رسیدند و امروزه در جنگ اقتصادی مقابل ما قرار گرفته اند و بخش کشاورزی نیز یکی از بخشهایی است که در جنگ اقتصادی می تواند متاثر باشد.

حاتمی  بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بخش کشاورزی از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است و ۳۰درصد اشتغال در بخش کشاورزی قرار دارد.

وی  یکی از راههای برون رفت از فشار تحریم را بخش کشاورزی عنوان کرد وافزود: در سال رونق تولید باید نگاه ها و توجه بیشتری به بخش کشاورزی شود زیرا اساس تولید اقتصادی بخش کشاورزی می باشد.

 حاتمی با اشاره به اینکه کشاورزی کرمانشاه قابلیت و ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی استان دارد گفت: اگر کرمانشاه صنعتی هم بشود صنایع مادر آن در بخش کشاورزی است.

حاتمی با بیان اینکه تحریم ها را به فضل الهی تبدیل به فرصت می کنیم افزود: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان توجیه پذیر شده است.

وی بیان کرد: یکی از قابلیتهای استان ۳۷۰کیلومتر مرز مشترک باعراق امکان و قابلیت افزایش صادرات را امکان پذیر نموده است.

حاتمی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه گنجینه گیاهان دارویی است گفت: برنامه توسعه گیاهان دارویی در استان را آغاز نمودیم و دفتر گیاهان دارویی در سازمان مستقر شده است.

وی ادامه داد: در توسعه محصول زعفران استان که یکی از با کیفیترین محصولات از نظر کارشناسان معرفی شده، شرکتهای دانش بنیان با ما همکاری بیشتری پیدا کرده اند.

حاتمی در ادامه با اشاره به اهمیت بالای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: این شرکت نقش مهمی در راستای تولیدات کشاورزی استان دارد و طی سالهای اخیر با توجه به بیشتر شدن مصرف نهادها در تامین نهادها اقدامات مطلوبی داشته است.


معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه از شرکت خدمات حمایتی بعنوان یکی اززنجیره های تامین امنیت غذایی یاد کرد و گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای تامین کود، بذر و نهال همواره در حال تامین و تدارک و توزیع نهادهای لازم در بین کشاورزان بوده است.

وی با اشاره به شرایط تحریم و جنگ اقتصادی افزود: شرکت خدمات حمایتی کار تامین و تدارک نهادها را داشته و کشاورزان را تنها نمیگذارد در این راستا طی دو سال اخیر توزیع نهاده ای مثل کود افزایش چشمگیری داشت.

منصوری با بیان اینکه حمایت از کشاورزان را وظیفه خود میدانیم افزود: استراتژی شرکت ما حمایتی است تا بهره بردار ما که اقشار زحمت کشی هستند بتواند به تولید محصول برسند.

وی در خصوص خصوصی سازی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: واگذاری شرکت به بخش خصوصی در دستور کار است اما هنوز واگذار نشده است.

انتهای  پیام/ز

 

 

آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.