مقامات نظامی روسیه اعلام کردند نوع جدید سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ این کشور می‌تواند حتی اهداف خارج از فضا را نیز هدف‌گیری کند.

مقام روس: پدافند موشکی اس-۵۰۰ قدرت هدف‌گیری اهداف در خارج از فضا را داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات نظامی روس می‌گویند نسخه جدید سامانه پدافند موشکی اس-۵۰۰ (s-۵۰۰) توانایی هدف‌ قرار دادن حتی در خارج از فضا را دارد.

«سرگئی روزین» معاون اول رئیس شرکت نظامی-دفاعی الماز-انتی روسیه در مصاحبه با روزنامه «ریانووستی» در این باره گفت: «پرومته، نسخه جدید سامانه دفاع موشکی این توانایی را دارد که اهداف را در خارج از فضا هدف قرار دهد». به گفته این مقام روس سامانه پدافندی پرومته را می‌توان برای مقابله با همه نوع موشک بالستیک به کار گرفت.

وی ضمن توضیح برخی از ویژگی‌های این سامانه افزود: «پرومته می‌تواند در فاصله بسیار دور سیگنال‌های دریافتی را اسکن و تجزیه و تحلیل و در فاصله ۶۰۰ کیلومتری هدف را رهگیری می‌‎کند؛ و رادار‌های آن می‌تواند همه نوع هدف از هواپیما، ماهواره، موشک‌های کروز و بالستیک را رصد کند».

سرگئی روزین همچنین تأکید کرد سامانه اس-۵۰۰ به زودی به دیگر سامانه‌های دفاع موشکی روسیه مانند SPRN ، A-۲۳۵ نودال، رهگیر هواپیما، اس-۴۰۰، و اس-۳۰۰ اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۳ تير ۱۳۹۸
هوآ فضا کیست
آخرین اخبار