مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بتازگی پنج تیم واکنش سریع برای امدادرسانی در حادثه‌های احتمالی بویژه آتش سوزی‌ها در این استان راه اندازی و فعال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سید اصغر مطهری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: اکنون گروه‌های واکنش سریع جز در شهرستان‌های فاروج و راز و جرگلان، تشکیل شده است و برای مقابله با حادثه‌های احتمالی، ۱۰۰ نفر از کارکنان و محیط بانان در قالب این گروه ها، آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

وی افزود: گروه‌های واکنش سریع، به تجهیزات انفرادی مجهز شده و آمادگی امدادرسانی و مقابله در حادثه‌های احتمالی آتش سوزی، سیل و سایر حادثه‌ها را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان ها، همچون اسفراین، به لحاظ اهمیت و وسعت مناطق، شمار نیرو‌های واکنش سریع بیشتر است و امسال تلاش داریم این گروه‌ها تقویت شوند.

وی افزود: تلاش داریم در هر شهرستان ۱۰۰ نفر نیروی آماده به کار شناسایی شود تا در حادثه‌های احتمالی، دسترسی به آنان به سرعت انجام شود.

خراسان شمالی دارای مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار است.

انتهای پیام/م

محیط زیست خراسان شمالی ۵ گروه واکنش سریع را فعال کرد

 

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.