سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان مرکزی از کاهش ۱۴ درصدی طلاق در استان مرکزی خبرداد.

کاهش ۱۴ درصدی طلاق در استان مرکزی درودگر سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی  درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:که مجموعه اقداماتی که در استان صورت گرفته منجر به کاهش ۱۴ درصدی طلاق در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شده است.

درودگر افزود: برای کاهش طلاق به همراه دستگاه‌های متعددی که در این زمینه فعالیت دارند اقداماتی از قبیل ایجاد و راه‌اندازی مراکز مشاوره مشارکت در آموزش‌های پیش از ازدواج انجام گرفته است.

کاهش آمار ۱۰ عنوان اتهامی در استان مرکزی

وی اضافه کرد: مجموعه اقدامات دادگستری موجب شده که ۱۰ عنوان اتهامی استان مرکزی ۳.۳ درصد کاهش یابد و خشونت که یکی از مشکلات اصلی جامعه بوده و هست در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیش از ۵.۷ درصد کاهش یابد.

شناسایی و انسداد ۳۹۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی ادامه داد: در راستای اقدامات وضعی که در استان صورت گرفته در زمینه برداشت‌های بی رویه و غیر مجاز ۳۹۱ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۹۷ شناسایی و مسدود شد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی صنایع آلاینده شناسایی شده و صنایعی که میزان آلایندگی بیشتری داشته‌اند اولویت بندی و تعداد زیادی از صنایع به سیستم تسویه پسماند آب و پساب مناسب مجهز شده‌اند.

استان مرکزی رتبه دوم کشور درزمینه نسبت تصادفات به جمعیت و مساحت

درودگر با بیان اینکه استان مرکزی درزمینه نسبت تصادفات به جمعیت و مساحت رتبه دوم را در کشور دارد تصریح کرد: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان مرکزی در تصادفاتی که عامل جاده باعث تصادف بوده ۳۲ نقطه حادثه‌خیز شناسایی ایمنی سازی شدند.

سامانه اطلس جرم وسامانه سجام برای پیشگیری از جرم

وی با شاره به اقدامات برای پیشگیری از جرم افزود: یکی از اقداماتی که معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری انجام داده است راه‌اندازی سامانه اطلس جرم (سامانه رصد و پایش و جمع‌آوری و راستی‌آزمایی اقدامات دستگاه‌ها در مناطق حاشیه نشین استان مبتنی بر جرایم) است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی اظهار کرد: یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم مشارکت مردم در امر پیشگیری است و برای تسهیل در ارتباط مردم با دادگستری، سامانه سجام راه اندازی شده است که در آن مردم می‌توانند با عضو یت در این سامانه درصورت مشاهده وقوع جرم در زمینه‌های مختلف گزارش دهند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۵۲۰ نفر در این سامانه عضو شدند و بیش از ۸۰ مورد گزارش در این زمینه به قوه‌قضاییه ارسال شده است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.