رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به تعلل و عدم توجه جدی معاون حمل و نقل به مقوله پارک حاشیه‌ای به شهردار تهران تذکر داد.

پاینده/ شهردار تهران نسبت به عدم تحقق درآمد حاصل از ساماندهی پارک حاشیه‌ای تذکر گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یک صد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران نسبت به عدم تحقق درآمد حاصل از ساماندهی پارک حاشیه‌ای به شهردار تهران تذکر داد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکر خود گفت: مطابق با تبصره ۹ بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری تهران مکلف بود با عنایت به مصوبه الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی فضا‌های پارک حاشیه‌ای معابر اصلی تا سقف ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد حاصله را صرف توسعه حمل و نقل عمومی اعم از خطوط مترو، اتوبوس‌رانی و ایمن سازی زیرساخت‌های موجود حمل و نقل عمومی هزینه نموده و مراتب را در تفریغ بودجه سال ۹۷ منظور نماید که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.
 
علیخانی ادامه داد: همچنین مطابق تبصره بند الف تبصره سی و یکم بودجه مصوبه سال ۹۸ شهرداری تهران مکلف است از حدود ۱ میلیون محل پارک حاشیه‌ای موجود در مناطق ۲۲ گانه تعداد ۲۰۰ هزار مکان را سامان دهی نموده و از طریق مزایده برای کسب درآمد حداقل ۶ هزار میلیارد ریال اقدام و درآمد حاصله را جهت تکمیل و توسعه حمل و نقل عمومی به مصرف رسانده و در تفریغ بودجه سال ۹۸ منظور کند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل تعلل و عدم توجه جدی معاونت حمل و نقل به مقوله پارک حاشیه‌ای تا کنون هیچ اقدام عملیاتی جدی جهت تحقق درآمد حاصل از پارک حاشیه‌ای صورت نگرفته و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند درآمد شهرداری تهران کاهش چشمگیری را از این منبع داشته باشد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مردم باید بابت هرچیزی پول پرداخت کنن