سطح زیر کشت کلزا در رودبار از ۱۰۰ هکتار به حدود ۸۰۰هکتار رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود الماسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سطح زیرکشت در شهرستان رودبار از ۱۰۰ هکتار به حدود ۸۰۰هکتار رسید که در مقایسه با پارسال ۸ برابر شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود ۳ میلیارد تومان از این اراضی کشاورزی برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: قرار است سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در گیلان به بیش ۷ هزار هکتار برسد و این محصول علاوه بر شهرستان رودبار در ۹ شهرستان دیگر استان نیز کاشته شود.

مسعود الماسی افزود: برای افزایش سطح زیر کشت این محصول در گیلان قرار است علاوه بر زمین‌های پشته، در زمین‌های شالیزاری پس از برداشت محصول برنج، به عنوان کشت دوم کاشته شود.

وی، با بیان اینکه توسعه سطح زیر کشت این دانه روغنی به عنوان یک محصول استراتژیک در گیلان به عنوان بخشی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در کشور محسوب می‌شود می‌شود، گفت: با توسعه کشت این دانه روغنی و استحصال روغن آن در استان ها، بخشی از روغن مورد نیاز کشور تامین شده و نیاز به واردات روغن کمتر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به اینکه تفاله دانه کلزا پس از روغن گیری به عنوان علوفه دام مصرف می‌شود، تصریح کرد:کشت کلزا سبب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش تولید محصول بعدی می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

افزایش ۸برابری سطح زیر کشت کلزا در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.