ارائه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضایی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه حکومت الکترونیک، به شمار می‌آید

وی افزود: باتوجه به اینکه جامعه ماهر روز به سمت فناوری و اطلاعات پیش میرود حوزه قضائی استان هم شاهد پیشرفت‌های خوبی در این حوزه بوده است

وحدانی نیا گفت: چند سالیست بحث  سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته است، در سامانه ابلاغ الکترونیک فرد می تواند با ارسال پیامک و سپس با مراجعه خود فرد به سامانه شخصی  در جریان رسیدگی قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود :درسامانه سما، اطلاعات موثراشخاص است و کسانی که سابقه محکومیت موثر دارد ،سوابقشان در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود.

وی گفت:در راستای دفاترخدمات الکترونیکی قضائی ،که تاکنون ۱۲ دفتر افتتاح شده است که از طریق دفاتر خدمات قضائی افراد ورود پیدا میکند.

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: در سال ۹۶ تعداد ۷۹۱ مورد در کل جایگزین‌ها اعمال شده است و در سال گذشته ۱۴۴۲ مورد را داشته ایم که نشان دهنده رشد چشمگیر در این حوزه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به اینکه پابند الکترونیکی یکی از خدمات در سامانه سیستم مراقبت قضایی است اظهار کرد : این خدمات بگون ای است که بجای مجازات حبس که فرد بخواهد در زندان قرار بگیرد بجای آن از پابند الکترونیکی با توجه به تمهیدات انجام گرفته بر روی فرد قرار داده می شود زیرا فرد هم در کنار خانه و خانواده خود قرار دارد و هم به نوعی آن مراقبت قضایی هم برابش انجام می گیرد.

وی تصریح کرد : در سال گذشته مجازات های جایگزین حبس ۸۲ مورد بوده است  که نسبت به سال 96 افزایش داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار