قاری جوان کشورمان، یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش میزان استقبال از جلسات قرآن را فاصله‌گرفتن از جلسات خانگی و توجه به جلسات تخصصی قرآن عنوان کرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نفحات القرآن از سال ۱۳۹۲ باهدف ترویج فرهنگ قرآنی و در راستای تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، پس از برگزاری جلسات آموزشی هفتگی قرآن کریم و برگزاری حدود ۴۰۰ کرسی تلاوت قرآن‌کریم با تلاوت قاریان ممتاز و بین المللی و استعداد‌های جوان و برگزاری طرح حفظ موضوعی قرآن‌کریم در این کرسی‌ها اجرا کرده است.
پس از اجرای موفق مسابقات فوتسال بین جلسات قرآن کشور، اکنون در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار قاریان در ابتدای ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۸، پیرامون احیای دوره‌های خانگی قرآن‌کریم، در نظر دارد تا این جلسات را با محوریت تصحیح روخوانی و بیان تفاسیر و مفاهیم آیات احیا نماید.

این دوره‌های خانگی قرآن کریم قرار است به صورت ماهیانه در منازل قرآن دوستان تشکیل شود. اولین جلسه خانگی نفحات پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه پس از نماز مغرب و عشا در منزل حاج اسماعیل درودیان برگزار شد. در این جلسه که با حضور قاریان خوشخوان و دوستان و آشنایان صاحب البیت و استاد سیدمهدی علوی، معاون فرهنگی اسبق باشگاه استقلال تهران همراه بود، سوره واقعه به صورت ترتیل توسط قرآن آموزان تلاوت شد و در پایان جلسه قاریان خوشخوان به تلاوت مجلسی آیات ابتدایی سوره واقعه پرداختند. همچنین در خلال تلاوت ها، جناب آقای سیاف زاده، نکات تفسیری و تدبری آیات را بیان کردند.

اولین جلسه خانگی قرآن نفحات برگزار شد /جلسات خانگی قرآن؛ زمین خاکی هنر تلاوت قرآن کریم+عکس

همچنین در ابتدای این جلسه مسعود سیاف زاده در مصاحبه با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نفحات القرآن یک مجموعه مردمی با اعضایی جوان است که در امر ترویج و اعتلای فرهنگ قرآنی بصورت آتش به اختیار عمل میکند. این مجموعه سعی میکند در کار‌های خیر به فرموده قرآن از سابقون و پیشگامان باشد.

وی افزود: آن زمانی که تشخیص داد جای قرآن در مساجد خالی است وارد میدان شد و متولی برگزاری کرسی‌های تلاوت شد و از سال ۱۳۹۵ تاکنون بالغ بر ۳۵۰ کرسی تلاوت با لطف و عنایت خداوند متعال و البته مساعدت قاریان مخلص قرآن کریم برگزار کرد؛ و اکنون نفحات قصد دارد جلسات سنتی و خانگی تلاوت قرآن، این سنت زیبا و تقریبا متروک را احیا کند تا دوباره قرآن جایگاه خود را در منازل بدست آورد و نورانیت و برکت به منازل بازگردد.

این حافظ کل قرآن و قاری کشوری ادامه داد: جلسه قرآن خانگی باعث می‌شود مردم خود نیز در کار خیر بصورت فعالانه سهیم شوند و اینطور نباشد که هرجلسه بروند به یک مکان ثابت و هیچ مشارکتی در برگزاری جلسه نداشته باشند بلکه گاهی باید خود میزبان جلسه قرآن باشند و برای برگزاری هرچه بهتر آن به خود زحمت دهند.

اولین جلسه خانگی قرآن نفحات برگزار شد /جلسات خانگی قرآن؛ زمین خاکی هنر تلاوت قرآن کریم+عکس

وی اظهار داشت: از برکات دیگر جلسات خانگی قرآن شکل گرفتن جمع‌هایی است که مملو از خلوص و صمیمیت است و خود میتواند صله رحم باشد چرا که میزبان از اقوام خویش نیز دعوت بعمل می‌آورد و این جلسات میتواند باعث شکل گرفتن رفاقت‌ها و دوستی‌ها باشد و همچنین شکل گرفتن چنین جمع‌هایی میتواند بسیاری از گره‌ها و مشکلات را از مومنین حل کند.

وی در پایان تصریح کرد: جلسات خانگی به مثابه زمین خاکی هنر تلاوت قرآن هستند و اگر از بسیاری از قاریان و حافظان سؤال شود تا از مسیر رشد خود بگویند به احتمال زیاد نقطه شروع ایشان همین جلسات بوده و سپس از آن جا به جلسات بزرگتر راه یافته اند. پس اگر این جلسات جدی گرفته نشوند ممکن است زمین خاکی هنر تلاوت قرآن از بین برود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، تلاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار