۱۹۵ هزار مترمربع از اراضی ساحلی حوزه شهرستان چالوس از رودخانه نمک آبرود تا رودخانه کورکوردسرنوشهر تاکنون آزاد سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهرداد خزایی پول رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس گفت: ۱۹۵ هزار مترمربع از زمین‌های ساحلی حوزه این شهرستان از رودخانه نمک آبرود تا رودخانه کورکوردسرنوشهر تاکنون آزاد سازی شد.

وی افزود: برای تمامی این عرصه‌ها درحال تهیه کاداستر هستیم و حدود ۱۹ کیلومتر این عملیات انجام شد.
 
مهرداد خزایی پول گفت: در حال حاضر در مراحل پایانی اجرای کاداستر اراضی ساحلی در این شهرستان هستیم.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس افزود: ۷۴ هزار مترمربع از زمین‌های ساحلی منطقه کورکوردسر نوشهر و اردوگاه نظامی شهید رسولی آخر این هفته با حکم دادستان و همکاری شهرداری نوشهر آزاد سازی شد.
 
وی همچنین با بیان اینکه شهرستان چالوس دارای ۵۲ هزار و ۶۲۶ هکتار مراتع ییلاقی است، گفت: به موجب قانون از ورود دام‌های مهاجر به مراتع حوزه این شهرستان جلوگیری می‌شود.
 
وی افزود: با حضور ماموران منابع طبیعی تاکنون از ورود هزار و ۵۰۰ راس دام سبک که اخیرا از استان البرز و طالقان وارد مراتع این شهرستان شدند خارج کردیم.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس با اشاره به اهمیت مراتع ییلاقی در حفظ پوشش گیاهی وخاک و پیشگیری ازبروز سیلاب، گفت: بخشی از طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی در مناطق بالادست سد سیاه بیشه اجرا شده است.
 
مهرداد خزایی پول افزود: این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی از هرگونه تخریب به مراتع ممانعت و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
 
وی از دامداران قانونی مراتع خواست نسبت به رعایت فصل چرا و ظرفیت مراتع بر اساس پروانه چرا اقدام و از پذیرش دام‌های غیرمجاز و مهاجر قویاَ پرهیز کنند و در صورت مشاهده به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.


انتهای پیام/آ



آزاد سازی زمین‌های ساحلی چالوس افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار