سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ. نوشهر گفت: بهره‌برداری امسال از جنگل‌های منطقه نوشهر به صفر رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرضا سنگاری سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ. نوشهر با بیان اینکه بهره‌برداری امسال از جنگل‌ها صفر شد، گفت: مدیریت جنگل در کل شمال بر اساس حفاظت صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر طبق آخرین بررسی‌ها، در حدود پنج هزار هکتار به مساحت جنگل‌های غرب مازندران افزوده شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با بیان اینکه این افزایش مساحت به دلیل جنگل‌کاری‌های صورت گرفته به وجود آمد، گفت: حفظ و گسترش جنگل‌ها و مراتع بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست و برای همین لازم است فرهنگ منابع طبیعی از سنین کم و در مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود.

سنگاری افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن غرب مازندران، همواره در روز‌های تعطیل شاهد تخریب منابع طبیعی و آتش‌سوزی و ریختن زباله در مناطق مختلف غرب استان هستیم.

وی گفت: مساحت جنگل‌های غرب مازندران بر طبق عکس‌های هوایی سال ۱۳۴۶ در حدود ۳۱۳ هزار هکتار بود که در سال ۱۳۷۳ به ۳۱۵ هزار هکتار و اکنون به ۳۲۰ هزار هکتار رسیده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با بیان اینکه هفته منابع طبیعی ۵۰۰ هزار اصله نهال رایگان در غرب مازندران توزیع می‌شود، افزود: تمام این نهال را در نهالستان‌های این اداره کل تهیه شده است و هزینه‌ای بابت خرید آن صرف نشده است.

سنگاری با اشاره به اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‌های آبخیزداری در امسال، گفت: تاکنون ۹۴ درصد طرح‌ها انجام شده است.

وی افزود: این طرح‌ها در هفت حوضهٔ آبریز به مساحت ۴۵ هزار هکتار اجرا شد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ. نوشهر گفت: در آزادسازی سواحل نیز عملکرد خوبی داشتیم و در حدود ۵۰ هکتار معادل ۹۵ درصد سواحل غرب مازندران آزاد شده است.

انتهای پیام/آ

 

بهره‌برداری امسال از جنگل‌های منطقه نوشهر به صفر رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار