معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت:امسال برای توسعه کشت گلخانه‌ای بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پیش بینی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس کشاورزمعاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مزارع نمونه محصولات کشاورزی در شرکت سهامی زراعی و مرکز تحقیقات دامپروری گلپایگان با اشاره به اینکه کشت گیاهان گلخانه‌ای اشتغالزایی، بهره وری آب و ارز آوری به دنبال دارد افزود:امسال برای توسعه کشت گلخانه‌ای بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پیش بینی شده است.

وی گفت: امسال وسعت زیرکشت گندم آبی حدود ۲ میلیون هکتار، سطح زیر کشت گندم دیم سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار، جوی آبی حدود ۷۵۰ هزار هکتار و وسعت زیر کشت جو دیم، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است.

کشاورز با اشاره به اینکه در گلپایگان و مناطق مرکزی کشور با وجود بارندگی‌های اخیر تأمین آب مشکل جدی منطقه است افزود: برای این مناطق کشت نشایی و برای شهرستان گلپایگان که دارای سابقه کشاورزی و دامپروری است کشت محصولات علوفه‌ای کم آب بَر توصیه می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره کشت گیاه استویا گلخانه‌ای در گلپایگان نیز گفت: با توجه به سرمایه گذاری انجام شده برای صنعتی شدن تولید این گیاه در منطقه، کشاورزان می‌توانند این گیاه را به عنوان کشت گلخانه‌ای قرار دهند.

انتهای پیام/م

 

بازدید معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی  از مزارع نمونه محصولات کشاورزی گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.