رجبی مشهدی گفت: انشعاب‌های برق که به صورت غیرمجاز در اختیار استخراج کنندگان ارز مجازی قرار گرفته است، در راستای حفظ پایداری شبکه قطع می‌شود.

روابط عمومی//انشعاب های برق استخراج کنندگان ارز مجازی قطع می شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص ابلاغ قطع برق ماینر‌ها یا استخراج کنندگان ارز مجازی گفت: در حال حاضر هیچ تعرفه قانونی برای این گروه از مصرف کنندگان تعریف نشده است.

وی افزود: براساس بند "د" ماده ۵۰-۴ آئین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق، در صورتیکه برق به صورت غیرمجاز (در بخشی به غیر از مورد ذکر شده در پروانه انشعاب) به مصرف برسد، شرکت برق موظف به قطع انشعاب مذکور است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حقیقت اکنون که هیچ تعرفه قانونی برای این گروه از مصرف کنندگان تعریف نشده و توانیر به لحاظ قانونی اجازه ارائه خدمات و واگذاری انشعاب به این دسته را ندارد، براساس ماده قانونی مذکور، موظف به قطع برق این مصرف کنندگان تازه وارد به شبکه هستیم.


بیشتر بخوانید: نوسانات نرخ ارز بر توسعه انرژی‌های نو تأثیر گذاشته است


رجبی مشهدی با بیان این که استفاده‌های غیرمجاز از شبکه برق باعث افت ولتاژ شبکه‌های توزیع می‌شود و احتمال آسیب دیدن وسائل برقی مردم را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: در حقیقت صنعت برق برای حمایت از حقوق مصرف کنندگانی که انشعاب‌های قانونی و مجاز دارند مجبور به قطع برق استخراج کنندگان ارز‌های مجازی و یا سایر استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه است.

وی ادامه داد: انشعاب‌های برق که به صورت غیرمجاز در اختیار استخراج کنندگان ارز مجازی (ماینرها) قرار گرفته است، در راستای حفظ پایداری شبکه قطع می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر در پایان تصریح کرد: به دلیل برق بسیار زیادی که برای استخراج ارز مجازی مورد نیاز است، این کار ممکن است به شبکه‌های برق  آسیب وارد کند که در این شرایط  خسارت وارده به شبکه، از مالک انشعاب‌هایی که امتیاز استفاده از برق را به صورت غیرمجاز در اختیار دیگران قرار داده‌اند، قابل دریافت است.

انتهای پیام/

تعرفه قانونی برای استخراج کنندگان ارز مجازی تعریف نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار