حائری گفت: استخراج رمز ارزها از جمله استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی یارانه‌ای و با هزینه صنعت برق نوعی قاچاق انرژی الکتریکی است.

استخراج رمز ارزها، قاچاق انرژی الکتریکی استبه گزاش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد : هم‌اکنون در کشور عده‌ای با بهره‌گیری از سوخت فسیلی یارانه‌ای و هزینه‌های یارانه‌ای صنعت برق اقدام به استخراج رمز ارز‌ها همچون بیت‌ کوین می کنند.

وی افزود: دولت در حال تدوین نرخ و ضوابط لازم برای فعالیت استخراج رمز ارز‌ها است و به زودی شرایط این کار برای استفاده از شبکه برق سراسری اعلام می‌شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: استخراج رمز ارزها از جمله استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی یارانه‌ای و با هزینه صنعت برق نوعی قاچاق انرژی الکتریکی است.


بیشتر بخوانید: صادرات برق، جایگزینی مناسب برای درآمد‌های نفتی/ نیازی به واردات نداریم


پیش از این، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست خبری خود اعلام کرده بود اگر اقدام موثری در زمینه مصرف برق واحد‌های استخراج بیت‌کوین صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تامین برق این واحد‌ها کنیم.

حائری گفته بود استخراج هر بیت کوین حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و اگر اقدامی موثری در زمینه مصرف این مراکز صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تامین برق این واحد‌ها کنیم.

انتهای پیام/

دولت در حال تدوین نرخ و ضوابط لازم برای فعالیت استخراج رمز ارز‌هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار