معاون عمرانی استانداری خوزستان وضعیت روستا‌های سیل زده شهرستان شادگان را نامناسب توصیف کرد و بر رفع سریع آن‌ها تاکید نمود.

روستا‌های سیل زده شادگان شرایط مناسبی ندارندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات، معاون عمرانی استانداری خوزستان شرایط در روستا‌های سیل زده شادگان را نامناسب توصیف کرد و گفت: ساکنان روستا‌های شادگان با صبر و تحمل برابر سیلاب اخیر ایستادگی کردند و برخی روستا‌ها را با مقاومت خود از خطر آبگرفتگی نجات دادند.

وی بیان کرد: تبعات سیلاب و مراحل بحرانی آن در شادگان همچنان ادامه دارد و نباید از تبعات سیلاب بعد از فروکش کردن و خشک شدن مزارع، روستا‌ها و اطراف شهر‌ها غافل شد.

به گفته عبیات، برخی از روستا‌های شادگان با استحکام سیل بند‌ها کمتر دچار آبگرفتگی شدند، ولی اکنون با از بین رفتن زیرساخت‌ها شاهد تبعات پس از سیلاب هستیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: تبعات سیلاب به تدریج ظاهر می‌شود و مناطق سیل زده شادگان باید ارزیابی مجدد شوند تا خسارت وارده به آن‌ها به درستی جبران شود.

این مقام مسئول افزود: برای نوسازی و بازسازی مناطق و روستا‌های سیل زده شادگان و سایر شهرستان‌های سیل زده باید از تجربه سیلاب اخیر استفاده کرد و تدابیر لازم جهت ایمن سازی و مقاوم سازی روستا‌ها اتخاذ گردد.

فاضل عبیات اذعان داشت: خسارت‌های مزارع و منازل روستاییان شادگان در اولویت قرار دارد، ولی بحث خسارت زیرساخت‌ها به عنوان پیش زمینه‌های رفاه مردم باید در همه بخش‌ها در نظر گرفته شوند.

وی با اشاره به لزوم ترمیم زیرساخت روستا‌های سیل زده شادگان، تصریح کرد: زیرساخت‌ها، راه‌ها و وضعیت روستا‌های شادگان نامناسب است اگر چه تردد انجام می‌شود، ولی راه‌ها کیفیت نامناسبی دارند و در تلاشیم با پیگیری اعتبارات و تلاش دستگاه‌های اجرایی در ماه‌های آینده اقدامات اساسی در این راستا انجام شود تا شرایط زندگی در این روستا‌ها عادی شود.

عبیات خواستار ترمیم و احداث مدارس روستا‌های سیل زده شادگان شد و گفت: بعضی از مدارس روستا‌های شادگان در سیلاب اخیر دچار خسارت شدند که در ۱۴ روز آینده عملیات احداث و بازسازی این مدارس آغاز می‌شود.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان اظهار کرد: ضرورت انتقال یکی از روستا‌های بخش دارخوین به محل جدید در بازدید امروز برای ما روشن شد. انتقال این روستا در سال‌های گذشته نیز مورد بحث بوده است. درجریان سیل اخیر هم خسارات جبران ناپذیری به این روستا و زیرساخت‌های آن وارد شده است. در هفته آینده موضوع احداث این روستا در محل جدید نهایی خواهد شد و ظرف یکماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد گردید‌

فاضل عبیات بیان داشت: باید تلاش شود متناسب با ظرفیت‌ها و منابع استان برای جبران خسارت زیرساخت‌ها در بخش‌ها بودجه اختصاص داده شود تا وضعیت مناطق سیل زده بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/گ

لزوم تسریع در رفع مشکلات سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.