استاندار خوزستان با حضور در شهرستان دشت آزادگان و مناطق سیل زده این شهرستان بر تسریع مشکلات مختلف سیل زدگان استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در بازدید از مناطق سیل زده دشت آزادگان با تاکید بر تسریع رفع مشکلات مناطق سیل زده گفت: ترمیم سیل بندها، حل اختلاف بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی، شتاب بخشی به تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی همچنین ترمیم راه روستایی در منطقه دشت آزادگان در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: در بازدیدی که از منطقه دشت آزادگان داشتیم هنوز خیلی از اقدامات باقی مانده که در ۱۰ روز گذشته انجام آن‌ها شدت بیشتری به خود گرفته است.

رفع مشکلات مختلف سیل زدگان خوزستان شتاب گیرد

شریعتی اذعان داشت: سیل بند‌های هوفل، شاچریه و چند نقطه دیگر این شهرستان بسته شده و دیگر خطری این مناطق را تهدید نمی‌کند و باقی سیل بند‌ها نیز در حال ترمیم است.

استاندار خوزستان افزود: همچنین تعداد زیادی پمپ برای تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی نصب شده که به صورت شبانه روزی در حال تخلیه آب هستند و انتظار می‌رود ظرف هشت روز آینده سیلاب از این زمین‌ها تخلیه شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح کرد: سعی داریم تا اوایل ماه آینده شرایط این اراضی را برای کشت تابستانه آماده کنیم.

غلامرضا شریعتی در ادامه گفت: هر مقداری که شبکه‌های آبیاری ظرفیت و کشش دارند باید بدون محدودیت کشت شوند و الگوی کشت نیز برای این مناطق برداشته شده است.

رفع مشکلات مختلف سیل زدگان خوزستان شتاب گیرد

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین در هر نقطه‌ای که شبکه کشش ندارد می‌توانند از طریق پمپ‌ها به روش سنتی آب مورد نیاز زمین‌های خود را از رودخانه برداشت کنند.

شریعتی افزود: لایروبی زهکش‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته تا روستاییان بتوانند با شرایط خوبی کشت کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین تعمیر و ساخت منازل با مشکلاتی همراه بود که این موارد بررسی و در حال برطرف شدن است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اختلافاتی بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی وجود داشت که قرار شد از روز شنبه روزانه مدیرکل امور اقتصادی و رئیس بانک کشاورزی استان در دشت آزادگان حضور یابند تا بتوانند پرونده‌ها را تکمیل و دغدغه روستاییان و کشاورزان را رفع کنند.

به گفته غلامرضا شریعتی، خسارت‌ها و تسهیلات مورد نیاز کشاورزان برای کشت تابستانه در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

رفع مشکلات مختلف سیل زدگان خوزستان شتاب گیرد

وی همچنین به دغدغه روستاییان در زمینه راه روستایی خسارت دیده از سیل اشاره کرد و گفت: مقرر شد اعتبار مورد نیاز مرمت جاده‌های روستایی تأمین و اقدامات لازم به سرعت انجام شود.

شریعتی اذعان داشت: به جهاد کشاورزی مجوز داده شده تا بدون ابلاغ اعتبار برای آماده سازی اراضی کار خود را آغاز کند تا پس از ابلاغ، اعتبار لازم به آن‌ها اختصاص یابد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر جمعه به همراه جمعی از مدیران استان به منظور رسیدگی به مشکلات مناطق سیل زده دشت آزادگان در این منطقه حضور یافت و بر شتاب بخشی به تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی و همچنین تکمیل پرونده‌های خسارت‌ها و پرداخت تسهیلات به مردم سیل زده استان تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

دیدار استاندار خوزستان با سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.