وزیر نیروگفت:برای حفظ مناطق خشک و نیمه خشک شرق و مرکزی کشور صندوقی برای اختصاص یارانه مجازی تشکیل خواهد شد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی به ۲۴ روستای نایین گفت: به منظور حفظ مناطق شرق، جنوب شرقی و مرکزی کشور باید صندوقی تعریف شود که از تخصیص یارانه مجازی به آن، ادوات و وسایل زندگی مردم در این مناطق فراهم شود وهمان طور که وسایل و امکانات برای مرزبانان فراهم می‌شود که مرز‌ها خالی نماند برای جلوگیری از خالی شدن سکنه مناطق شرقی و جنوب شرقی و مرکزی کشور نیز باید آب مورد نیاز مردم این منطقه نیز فراهم شود.

رضا اردکانیان با اشاره به اینکه در شش سال فعالیت دولت اخیر، شش و نیم میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ روستا زیرپوشش شبکه آب روستایی سالم قرار گرفته گفت: تا دو سال آینده بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت مردم روستا و ۱۳ هزار روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه فاضلاب تصفیه شده مهمترین منبع آب به ویژه برای صنایع است گفت: از تمام طرح‌هایی که منجر به توسعه آب پایدار در دراز مدت شود حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در بازدید از مجتمع آبرسانی روستایی کوهستان بهارستان نایین گفت: این طرح با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار برای بیش از پنج هزار نفر از اهالی روستا‌های این شهرستان اجرا می‌شود.

هاشم امینی افزود: برای اجرای این طرح ۵۶ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال آب با لوله‌های چدن نشکن، فولادی و پلی اتیلن، ۴ باب مخزن ذخیره بتنی با مجموع ظرفیت دو هزار متر مکعب، یک ایستگاه پمپاژ آب و یک آب شیرین کن احداث و در مرحله اول طرح اعتبار ۷۵ میلیارد ریالی پیش بینی شده است.

وی آبرسانی به ۵۲ روستای لای سیاه نایین را نیز از دیگر طرح‌های آب رسانی در دست اجرا در این شهرستان اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۲۰ روستا در منطقه لای سیاه نایین از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با اجرا شدن خط دوم انتقال آب به نایین، دسترسی پایدار مردم این منطقه کویری به آب آشامیدنی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م

 

بازدید وزیر نیرو از طرح بزرگ آبرسانی به ۲۴ روستای نایین

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.