وزیر نیرو گفت:بهره برداری از پست GIS صفه از طرح های راهبردی پست هاي منطقه اصفهان است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وزیر نیرو در آیین افتتاح این طرح، پست ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلو ولت صفه را یکی از مهمترین ایستگاه‌های برق منطقه اصفهان معرفی کرد و گفت: این طرح کلان در صنعت برق کشور با بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه و ظرفیت نهایی ۴۰۰ مگاولت آمپر در جنوب شهر اصفهان بهره برداری شد.

رضا اردکانیان برق مصرفی فصل گرم پارسال را در کشور ۵۷ هزار مگا وات بیان کرد و افزود: ۲۳ هزار مگا وات آن در ادارات و سازمان‌ها مصرف شده است.

وی گفت: کاهش خاموشی هم منوط به درست مصرف کردن مشترکان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هم در این آیین گفت: این پست با بهره گیری ازجدیدترین فناوری روز دنیا با مساحت ۱۰ هزار متر مربع به روش شبکه اتوماسیون DCS در منطقه کوهستانی صفه ساخته شده است.

رسول موسی رضایی افزود: این پست از طریق دو خط ۲۳۰ کیلوولت کابلی – هوایی از پست اصفهان یک تغذیه شده وهدف از اجرای آن تامین انرژی پایدار مصرف کنندگان منطقه جنوبی شهر اصفهان است.

وی گفت: تونل زیر زمینی خط انتقال کابل ۲۳۰ کیلوولت به عنوان یکی از بزرگترین تونل‌های انتقال و توزیع انرژی کشور حد فاصل نیروگاه اصفهان- ایستگاه GIS صفه و در نهایت ایستگاه طالقانی در مرکز شهر اصفهان، وظیفه انتقال ۲۳۰ کیلوولت انرژی الکتریکی را از طریق کابل از نیروگاه اصفهان به هسته مرکزی شهر اصفهان با گذر از بستر زاینده‌رود را برعهده دارد.

انتهای پیام/م

 

بهره برداری از پست GIS صفه با حضور وزیر نیرو

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار