با حضور وزیر نیرو پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوانسار و فاز نخست شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر پس از ۱۵ سال با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور کمالی فرماندار خوانسار در حاشیه افتتاح پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوانسار اظهار کرد: طرح فاضلاب شهری خوانسار به طول ۱۴۰ کیلومتر در سال ۸۲ اجرا و با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد به دلیل عدم اعتبار عملیات آن متوقف شد.

وی افزود: سال گذشته با پیگیری انجام شده در تأمین اعتبار اجرای طرح مجدد راه‌اندازی و فقط ۱۷ کیلومتر سال گذشته اجرا شد.

فرماندار خوانسار افزود: با توجه به توپوگرافی این شهر، سبک پلکانی شهرسازی خانه‌ها و جنس سنگ سخت زمین و نفوذپذیری بسیار کم، چاه‌های جذبی فاضلاب به دلیل بافت زمین، آب در آن به سختی نفوذ می‌کند بنابراین به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهدشت عمومی مردم احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر ضرورت داشت.

کمالی گفت: اکنون مراحل اجرایی سازه‌ای و مکانیکال در این تصفیه‌خانه تکمیل شده و با ظرفیت ۷۲ لیتر بر ثانیه جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، تاکنون ۱۵۰ فقره انشعاب فاضلاب نصب شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار به روش لجن فعال و با هوادهی گسترده، پساب را مورد تصفیه قرار می‌دهد که ظرفیت هر مدول سه هزار و ۱۱۰ مترمکعب در شبانه روزی است.

کمالی با اشاره به اینکه آب تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار برای صنعت و کشاورزی غیرمثمر مفید و مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوانسار و فاز نخست شبکه جمع‌آوری فاضلاب این شهر با ۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب کلکتور و شبکه اصلی و فرعی پس از ۱۵ سال با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ی
 


بهره برداری از تصفیه خانه خوانسار پس از ۱۵ سال

 

منبع، خبرگزاری فارس
برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.