وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی فاز اول عملیات اجرایی مجتمع روستایی برزاوند اردستان از افتتاح ٨ پروژه در بخش آب با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، وزیر نیرو در مراسم آغاز عملیات فاز اول مجتمع ۱۹ روستایی برزاوند اردستان، گفت: طی این دو روز در مناطق مختلف استان اصفهان ٨ پروژه در بخش آب با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد. همچنین ۲پروژه نیز درحوزه برق افتتاح خواهدشد، این درحالی است که امیدواریم طی این دوسال منابع بیشتری از مبلغ پیش بینی شده تخصیص یابد.

وی با تاکید بر اینکه بهانه این سفر کلنگ زنی وافتتاح طرح مهم وموثرآبرسانی به ۱۹ روستای منطقه اردستان است اظهارداشت: با بهره برداری این طرح جمعیت دائم وغیردائم این منطقه ازآب شرب و سالم و پایدار بهره مند می‌شوند.

وزیرنیرو با اعلام اینکه دراستان اصفهان تعدادقابل توجهی طرح دربخش آب و برق درشهر و روستا به بهره برداری می‌رسد ادامه داد:۲۰۷ پروژه دراستان توسط شرکت‌های وزارت نیرو اجرامی شود واعتباراین طرح هابالغ بر ۸هزارو ۷۰۰میلیاردتومان است که برخی طرح‌ها درمرحله آغاز و برخی طرح‌ها در مرحله اتمام است.

اردکانیان با اشاره به پیشرفت ۶۳ درصدی این طرح‌ها دراستان اصفهان به طور متوسط، گفت: این طرح‌ها درپایان دولت تدبیر وامیدبه ثمر می‌رسد.

وی بیان کرد:طی این دوروز درمناطق مختلف استان اصفهان مجموعه ۸پروژه در بخش آب با اعتباربالغ بر ۷۰۰ میلیارتومان افتتاح می‌شود

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در آئین کلنگ زنی این طرح گفت: با اجرای طرح مجتمع آبرسانی به ۱۸ روستای برزاوند، حدود ۸ هزار نفر از اهالی این روستا ازآب شرب سالم و بهداشتی برخودار می‌شوند.

هاشم امینی بیان کرد: طول شبکه انتقال این مجتمع آبرسانی حدود ۱۰۶ کیلومتر است که از طریق احداث ۱۰ باب مخزن با حجم بیش از دوهزار و ۲۲۰ مترمکعب آب شرب مردم این روستا به صورت پایدار تامین می‌شود

وی افزود: در نظر گرفته شده با راه اندازی سه ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۳ لیتر بر ثانیه آب شرب این مجتمع روستایی در تمام روز‌های سال به صورت عادلانه تامین شود.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان اصفهان گفت: اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این پروژه بیش از ۳۳ میلیارد تومان است.

وی در ادامه هدف از اجرای این پروژه را تامین آب سالم و پایدار برای روستا‌های دهستان برزاوند عنوان کرد و گفت: آب مورد نیاز این طرح از خط اصفهان بزرگ تامین خواهد شد، این در حالیست که هم اکنون ۹۶ روستا در شهرستان اردستان با تانکر آبرسانی می‌شوند که باید تدابیر‌ی برای احداث مجتمع‌های آبرسانی در روستا‌ها در نظر گرفت.

امینی بیان کرد: شهرستان اردستان دارای ۱۶۳ روستای دارای سکنه می‌باشد که افزون بر ۱۵۰ روستای آن تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

انتهای پیام/ی
 


برخوداری ۸ هزار نفر از اهالی روستای برزاوند ازآب شرب سالم و بهداشتی

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار