مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری و صنایع دستی سال گذشته در این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری و صنایع دستی سال گذشته در این استان پرداخت شده است.

 قاسمی بیان کرد: این تسهیلات به منظور توسعه تأسیسات گردشگری و رونق تولیدات صنایع دستی استان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی همچنین برگزاری جلسات مکرر از طریق ستاد تسهیل سرمایه گذاری، شورای گفتگوی بخش خصوص و دولت، جلسات پروژه‌های کلیدی استان و کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکل سرمایه گذاران تأسیسات گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان همچنین گفت: ۳۲ نشان مرغوبیت صنایع دستی توسط استان کسب شده که از این تعداد ۲۶ نشان ملی و ۸ نشان یونسکو و جهانی است.

وی افزود: اهداف برگزاری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی، کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس فاکتور‌های تعیین شده نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع دستی یونسکو است.

قاسمی بیان کرد: براساس تفاهم نامه همکاری بین معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان با بانک گردشگری با محوریت حمایت و توسعه کارگاه‌های صنایع دستی در کشور و ابلاغ دستورالعمل مربوطه به ادارات کل، صاحبان کارگاه‌های صنایع دستی می‌توانند با مراجعه صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان و طی روال قانونی از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات به میزان یک تا پنج میلیارد ریال با نرخ ۱۰ درصد بوده و مدت بازپرداخت آن نیز ۳۶ ماه است.

انتهای پیام/ب

پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری و صنایع دستی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.