مدير كل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه و ۳۸۷ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان گفت: در سال ۹۷ ، ۶۵۷ هزار و ۹۴۵ نفر از اتباع جمهوری آذربایجان از مرز بیله‌سوار وارد استان اردبیل و کشورمان ايران شدند.

تقی زاده مدير كل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ گفت : این رقم در سال ۹۲ حدود ۴۰۰ هزار نفر بود كه در این سال یک نظرسنجی با همكاري جهاد دانشگاهی اردبيل انجام دادیم كه طبق این نظر سنجي  ۴۹٫۲ درصد این گردشگران به قصد درمان به این استان و ايران سفر کرده‌اند و ٣٧ درصد برای گردش و بقیه برای دید با خویشاوندان و خرید و ... وارد کشور شده‌اند.

قادر تقي زاده با اعلام اينكه اردبیل حدود ۱۱۰ چشمه آب‌ گرم و سرد دارد كه ٧٥ چشمه گرم بوده  و حدود ۲۵ مجتمع مدرن آبدرمانی دارد افزود:  از اين تعداد ۶۷ چشمه‌ قابل سرمايه گذاری بوده و مي تواند به صورت كلينيك هاي تخصصي آب درماني و مجتمع هاي مدرن مورد استفاده قرار گيرد .

وي افزود : بيمارستان ها و مراكز درماني و آب‌ درمانی هاي  اردبیل ظرفیت این را دارند که با سرمایه‌گذاری و تجهیز، به مرکزی مدرن برای جذب گردشگران سلامت تبدیل شوند.

قادر تقي زاده با اشاره به تاكيد مقام عالي استان برای تهيه  بسته‌های سرمايه گذاري گفت : اين بسته ها در سه حوزه صنعت و معدن و جهاد كشاورزي به ويژه گردشگري تهيه شده و در اختيار مسئولین خارجی شركت كننده در همايش و بخش خصوصي قرار خواهد گرفت و دستگاه هاي اجرايي بايستي از فرصت برگزاري همايش كشورهاي عضو اكو در جذب سرمايه گذاري استفاده كنند.

وي گفت اين همايش سه روزه در دو بخش اجلاس و برگزاري همايش و ارائه مقالات و بخش نمايشگاهي تشكيل شده است كه با حضور نمايندگان و بخش خصوصي كشورهاي تركيه و آذربايجان و قزاقستان و تاجيكستان و افغانستان و گرجستان و تركمنستان و روسيه و آلمان و مالزي و هند و يونان و عراق و عمان برگزار مي شود .

انتهای پیام/س

برنامه توسعه گردشگری سلامت محور اردبیل تقویت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.