ظهر امروز و در حاشیه اجلاس کشور‌های عضو اکو، ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با همتای تاجیکستانی خود دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ظهر امروز و در حاشیه اجلاس کشورهای عضو اکو ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با همتای تاجیکستانی خود دیدار کرد.

در این دیدار تیموری با اشاره به روابط بسیار خوب بین دو کشور تاکید کرد: باید سعی شود سطح تبادلات در حوزه گردشگری بالارود و دو کشور از ظرفیت های موجود گردشگری استفاده موثری را ببرند .

وی با اشاره به اینکه دو کشور زبان مشترک دارند و باید بین مردم و دولت ها ارتباط خوبی برقرار شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سالهای قبل بین دو کشور تعلملات و تفاهم نامه های مختلفی انعقاد شده است کشور ایران آمادگی خود را در حوزه گردشگری و برنامه ریزی اعلام می نماید و در جهت تقویت برنامه های گذشته و برنامه ریزی جهت دار گام برخواهد داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با توجه به اینکه دبیر خانه کشورهای عضو اکو در ایران می باشد این موضوع هم فرصت مناسبی برای ارتباط بین دو کشور است تا در زمینه های گردشگری سلامت به تفاهم های خوبی دست پیدا کنند.

تیموری بیان داشت: با توجه به آمار گردشگران ایرانی در کشور تاجیکستان و ظرفیت هایی گردشگری و تاریخی که در دو کشور وجود دارد گردشگران دو کشور می توانند از ظرفیت های خوب آن استفاده کنند که باید در این زمینه به دنبال تسهیل روادید برای گردشگران دو کشور باشیم.

وی گفت: در حوزه گردشگری سلامت کشور ایران از ارزانترین مقاصد سفر به حساب می آید مردم کشور تاجیکستان هم در حوزه درمانی و هم در حوزه گردشگری سلامت می توانند از ظرفیت خوب ایران همچون پزشکان حاذق و منابع آب گرم های طبیعی استفاده بکنند. 

امیر بیگ زاده حمیدالله، معاون وزیر گردشگری تاجیکستان نیز در این دیدار بیان داشت : در کشور تاجیکستان امکانات و ظرفیت های خوبی وجود دارد  و در حوزه گردشگری و زیر ساخت های آن اقدامات خوبی انجام شده است که گردشگران ایرانی می توانند از این قابلیت ها و ظرفیت ها برای مقصد گردشگری استفاده کنند.

وی گفت: با وجود این زیر ساخت ها در کشور تاجیکستان در سه سال گذشته  افزایش دو و نیم برابری گردشگران را داشتیم.

معاون وزیر گردشگری تاجیکستان تصریح کرد: امکانات خوب و قابل توجهی که کشور ایران در حوزه گردشگری دارد و همچنین بزرگترین ظرفیت دو کشور زبان و فرهنگ مشترک می باشد که برای گردشگران دو کشور می تواند ظرفیت های خوبی را ایجاد کند.

بیگ زاده حمیدالله با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور افزود: این موضوع هم از طریق ارتباطات موثر بین دو کشور می تواند اتفاق بیافتد که این هم در چند حوزه فرهنگی میتواند باشد که بخش بزرگ آن انتقال فیلم ها و سریال های تاریخی فرهنگی می باشد.

وی گفت: اجلاس اکو در اردبیل فرصت خوبی را برای ما ایجاد کرد و ما در این اجلاس توانستیم با بخش های خصوصی در حوزه گردشگری سلامت ارتباط و مذاکرات خوبی داشته باشیم  و با دو سه شرکت داخلی ایران که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت دارند به توافقات اولیه دست پیدا کردیم.

انتهای پیام/ع

ایران در حوزه گردشگری سلامت از ارزانترین مقاصد سفر به حساب می آید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.