همایش ۲ روزه آموزشی کنترل فشار خون و راه‌های پیشگیری از آن با هدف ثبت و کنترل رایگان فشار خون برای گروه هدف افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار امروز در درمانگاه کوی بندرچابهار برگزار شد.

همایش آموزشی کنترل فشار خون و راه‌های پیشگیری از آن در بندرچابهار برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی اکبر جعفری مسئول واحد بهداشت و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این همایش اظهار داشت: در راستای یک برنامه کشوری و بسیج ملی کنترل فشار خون که از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه در کشور در حال اجراست، این اداره کل نیز با هدف ارتقای سطح دانش عمومی همکاران شاغل در بندر و مشارکت بیشتر آنان و خانواده هایشان در اجرای این طرح، همایش آموزشی با عنوان کنترل فشار خون و راه‌های پیشگیری از آن برگزار کرده است.

علی اکبر جعفری افزود: این همایش با همکاری واحد مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان چابهار برگزار شد و نقش مهمی برای شرکت کنندگان دارد.

وی گفت: افزایش بیماری‌های مختلف بر اثر فشارخون به حدی است که در جهان از هر سه نفر بزرگسال یک نفر و از هر هشت مرگ در دنیا یک مرگ مربوط به فشارخون بالا است.

وی با بیان اینکه فشارخون بالا سومین عامل کشنده در دنیا است، گفت: مهمترین عوارض فشارخون بالا سکته مغزی و قلبی، نارسایی قلبی و کلیوی، خون ریزی چشم و نابینایی است.

مسئول واحد بهداشت و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶ گام اساسی برای پیشگیری از فشار خون بالا دوری از مصرف دخانیات، فعالیت‌های بدنی کافی، رژیم غذایی مناسب، کاهش مصرف نمک، مدیریت استرس به شکل صحیح و خودداری از مصرف مشروبات الکلی است.

جعفری افزود: برای درمان فشار خون بالا راهکار‌هایی را باید مدنظر قرار داد که مهمترین آن‌ها کاهش وزن و اصلاح چاقی به ویژه چاقی شکمی، اصلاح رفتار‌های تغذیه‌ای ناسالم (مثل کاهش مقدار مصرف چربی، حذف روغن جامد، کاهش مصرف نمک)، انجام فعالیت‌های بدنی منظم و کافی، مصرف دارو براساس نظر پزشک و ترک مصرف نوشیدنی‌های الکلی است.

انتهای پیام/ع

فشارخون بالا سومین عامل کشنده در دنیا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.