مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه گفت : با قوانین مرتبط با موضوع مناسب سازی معابر و اماکن عمومی معلولان آشنا شویم .

به گزارش خبرنگار    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نرگس کیانی مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه از آشنایی با قوانین مرتبط با موضوع مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت خبر داد .

وی گفت : دستگاه‌های اجرایی مکلفند مطابق مفاد آیین نامه اجرایی ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مورخ ۱۳۸۴/۳/۹ و اصلاحیه آن به تاریخ ۱۳۹۱/۳/۸ به سرعت دسترسی اشخاص توان خواه (معلول) به محیط‌های ارائه خدمت را از جمیع جهات تسهیل کنند.

کیانی افزود : دستگاه‌های اجرایی باید در ساختمان‌ها و محیط کاری خود، علائم و اشکالی را که برای اشخاص توان خواه به آسانی قابل فهم و خواندن باشد، نصب کنند.

وی افزود : دستگاه‌های اجرایی باید حسب میزان و نوع مراجعات اشخاص توان خواه، آموزش‌های کافی را به کارکنان خود درخصوص نحوه رفتار با این مراجعه کنندگان ارائه دهند.

کیانی گفت : دستگاه‌های اجرایی باید سامانه‌ها و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات خود را جهت استفاده مستغلانه اشخاص توان خواه از خدمات آن‌ها ارتقاء دهند.

 

 

انتهای پیام/د

مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.