نخستین دوره "المپیاد شایستگی محور" هنرستان‌های کشور در مشهد پایان یافت.

برگزاری اختتامییه نخستین دوره به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضاکمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام آموزشی کیفیت را در سه اصل مسیروماهیت، فرآیند‌ها و برون داد‌ها می‌بینیم و المپیاد شایستگی محور بر مبنای اصل پایانی یعنی خروجی ها، نتایج و برون داد‌های آموزشگاهی بنا شده است، اما هر سه مرحله برای کیفیت بخشی باید همزمان لحاظ شود.

وی تصریح کرد: جریان یاددهی و یادگیری بدون مشارکت دانش آموزان در یادگیری و پرداختن به کار‌های خلاقانه میسر نمی‌شود و معلمین باید با رویکرد خلاقانه و مشارکت جویانه موضوع شایستگی را دنبال کنند و یک جریان یادگیری موثر باید در محیط‌های یادگیری متنوع عملیاتی شود.

کمرئی گفت: دانش، مهارت، نگرش و توانایی چهار بعد اصلی شایستگی است که این ابعاد از طریق روش‌های توسعه حرفه‌ای محقق خواهد شد و اگر این ابعاد در کتب درسی لحاظ نشود احتمالا اهداف این کتب درسی محقق نخواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر ارزشیابی مبتنی بر شایستگی نباشد و نظام آموزشی با همان رویکرد سنتی ارزشیابی شود نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. افزود: در حوزه فنی و حرفه‌ای شایستگی‌های فنی و شایستگی‌های غیرفنی هم در حوزه آموزش و هم در حوزه سنجش در مورد توجه قرار گرفته است و دو مقوله فوق درهم تنیده اند و هیچ تقدمی بر همدیگر ندارند و همزمان باید به آن‌ها توجه شود.

قاسم علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم بااشاره به اینکه نخستین المپیاد شایستگی محور در ۳ سطح هنرستان، استان و کشور انجام شده است. گفت:المپیاد شایستگی محور با رویکرد شایستگی‌های فنی و غیرفنی شامل اخلاق حرفه‌ای، الزامات محیط کار، نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید و کاربرد فناوری‌های نوین در هشت رشته حسابداری، تأسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، امور زراعی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، تربیت بدنی و ساختمان اجرا می‌شود.

وی افزود: ۲۱۹هنرجوی دختر و پسر از ۳۲ استان کشور در دو روز در این مسابقات با یکدیگر رقابت کردندو در پایان ۲۷ نفر به عنوان برتر کشوری در هر عنوان آزمون شایستگی محور معرفی شدند.

انتهای پیام//ح. ص



برگزاری نخستین دوره المپیادشایستگی محور با حضور ۲۱۹ هنرجور از سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.