رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: حضور ویژه‌ی اساتید در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف برای مقابله با دشمن و اجرای رهنمود‌های رهبری از مهم‌ترین محوریت‌های برنامه سال ۹۸ است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد باقری رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در نشست خبری امروز با اشاره به بزرگداشت شهید چمران که مقارن با روز بسیج اساتید است، تصریح کرد: شهید چمران یک انسان بسیجی و دانشمند تمام عیار است و اسوه کامل یک انسان اخلاق مدار در عرصه‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌ها و رفتار آن شهید می‌توان برای تربیت جوانان کشور بهره برد، عنوان کرد: با توجه به تاکیدات رهبری در موضوع آموزش و پرورش دانشجویان به سبک زندگی شهید چمران، بسیج اساتید رسالتی دو چندان در این حوزه دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های امسال این سازمان در ۵ محور اظهار کرد: رویکرد این برنامه‌ها حل مسائل مختلف جامعه است و جلوه‌ی آن کار جهادی و انقلابی است که در گزارشات عملکرد‌ها در سال‌های متمادی نمود یافته است.

باقری با اشاره به محور اول این برنامه بیان کرد: در سال ۹۸ طرح شبکه سازی نخبگان و شبکه ملی دفاع از انقلاب را در سطح استان پیاده می‌کنیم و بدین منظور جبهه‌ی علمی و فرهنگی در سازمان بسیج اساتید شکل می‌گیرد.

وی در خصوص محور دوم این برنامه‌ها با توجه به نقش جهادی اساتید در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبرانقلاب مطرح شده است، تصریح کرد: ۳ اقدام تبیین بیانیه، بومی سازی بیانیه گام دوم انقلاب در کانون ها‌ی بسیج دانشگاه و اجرایی کردن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از فعالیت بیش از ۹۰ اندیشکده علمی راهبردی در استان اصفهان در قالب محور سوم برنامه‌های سال جاری خبر داد و گفت: در این مجموعه‌ها گروه‌های مسئله یاب یا مسئله محور تشکیل می‌شود و این اندیشکده‌ها در شهرستان‌ها و دانشگاه‌ها فعال‌تر می‌شود.

باقری با اشاره به حضور ۴ هزار و ۲۰۰ استاد عضو دفاتر و کانون‌های بسیج در سطح استان عنوان کرد: در ۶ دانشگاه استان دفاتر تخصصی تشکیل می‌شود و هم اکنون در دانشگاه هنراصفهان، کانون هنر به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

وی به محور پنجم برنامه‌های سال جاری اشاره کرد و گفت: حضور ویژه‌ی اساتید در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی باتوجه به دغدغه و نیاز انقلاب در حوزه‌های مختلف برای مقابله با دشمن و اجرای رهنمود‌های رهبری از مهم‌ترین محوریت‌های برنامه سال ۹۸ است.

باقری با اشاره به همراهی اساتید دانشگاه در پویش ملی حمایت از سیل زدگان عنوان کرد: بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه دانشگاهی با کسر حقوق یک روز و بیشتر با هم وطنان سیل زده همراهی کردند و بیش از ۲ میلیارد کمک نقدی، غیر نقدی، اعزام مشاوران علمی از سوی سازمان بسیج اساتید و اندیشکده‌ها صورت گرفت.

وی در پایان با اشاره به وجود ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان سطح استان گفت: امیدواریم که از ظرفیت موجود برای خدمت رسانی به مردم و حضور در عرصه‌های مختلف جهادی، علمی، فرهنگی و... بهره گیری کنیم.

انتهای پیام/م

 

برنامه های سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در سال 98

برچسب ها: بسیج اساتید ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.