مشاور سرمایه گذاری اقتصادی شهرداری کرمانشاه از انجام مطالعالت چشم انداز اقتصادی "کرمانشاه ۱۴۱۰" خبر داد .

به گزارش     گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،داوود ندیم مشاور سرمایه گذاری اقتصادی شهرداری کرمانشاه از انجام مطالعالت چشم انداز اقتصادی "کرمانشاه ۱۴۱۰" خبر داد و گفت : قرار است بر اساس این مطالعات کرمانشاه به عنوان شهر نیلوفری جهان معرفی شود.

وی گفت : سهم ما از سرمایه گذاری خارجی خوب نیست و علاوه بر این‌ها درآمد سرانه کشور هم وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: این وضعیت از نوع خط تولید کشور ناشی می‌شود که خط تولیدِ نفتی، پیمانکاری و دولتی است. این خط تولید در حال حاضر جواب نمی‌دهد و برای توسعه ناچاریم به سمت خط تولید سرمایه گذاری برویم.

به گفته پدر سرمایه گذاری شهری ایران، در حال حاضر ۸۵ درصد اقتصاد کشور دولتی و اقتصادی ناکارآمد است و روح و جانی ندارد، بنابراین باید به هرشکل ممکن به سمت سرمایه گذاری حرکت کرد.

این مسئول به درآمد ۹۸ میلیارد دلاری کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این در حالی است که تنها یک شرکت خصوصی مانند "آمازون" سالانه ۱۳۵ میلیارد دلار درآمد دارد و این یعنی ۱.۵ برابر درآمد کشور ما و یا شرکتی مانند تویوتا سالانه ۲۷۵ میلیارد دلار درآمد دارد که حدود سه برابر درآمد دولت ایران است.

وی افزود: این آمار‌ها ضرورت پیشروی به سمت سرمایه گذاری و استفاده و تلاش برای رونق فعالیت بخش خصوصی را نشان می‌دهد.

ندیم به برگزاری همایش سرمایه گذاری استان در تهران اشاره کرد و این نشست را آغاز خوبی برای پیشروی استان به سمت سرمایه گذاری دانست و افزود: ادامه این نشست‌ها در قالب برنامه "مهر تا مهر" تدوین شد تا این برنامه‌ها مهر ماه هر سال ادامه داشته باشد.

این مسئول افزود: بعد از این نشست حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل شهرداری آموزش‌ها لازم در خصوص برخورد با سرمایه گذاران را دریافت کردند و مطالعات چشم انداز اقتصادی "کرمانشاه ۱۴۱۰" هم انجام شده و ما در حال حاضر دقیقا می‌دانیم تا آن زمان باید به چه شرایط اقتصادی در کرمانشاه برسیم.

وی افزود: علاوه بر این، مسیر‌های رسیدن به این چشم انداز هم تعیین شده و مشخص شده باید با استفاده از چه راهبرد‌ها و از چه طریقی باید به مقصد برسیم.

ندیم از انجام اولین مطالعات برندینگ شهری کشور در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: در مجموع مطالعات، نقاط ضعف و قوت حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری شهر احصا شده و در نهایت به سند نقشه راه اقتصادی رسیدیم و در مجموع ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری شهری احصا شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی گسترده در راستای تدوین این اسناد گفت: چشم انداز احصا شده در سه حوزه گردشگری، هنر و بازرگانی است و با مطالعه برندینگ صورت گرفته "نیلوفر" به عنوان برند شهر کرمانشاه انتخاب شده است.

وی افزود: با توجه به مطالعات فراوان از هر طریق که رفتیم به برند نیلوفر برای کرمانشاه رسیدیم، چه به لحاظ تاریخی، چه به لحاظ مذهب شیعه و چه به لحاظ تاریخ قوم کُرد و در نهایت تصمیم بر این که کرمانشاه به عنوان "شهر نیلوفری جهان" معرفی شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری برای شهر احصا شده، گفت: در این بین سه پروژه شبه شهری داریم که یکی از آن‌ها ساختمان "گل نیلوفر" است که قرار است به عنوان ساختمان نماد شهر و مرکز تجارت جهانی و به عنوان تالار همایش‌های بین المللی کرمانشاه فعالیت کند.

وی افزود: پروژه بعدی مسیر "نیلوفر تا نیلوفر" خواهد بود که مسیری سه کیلومتری در محدوده چشم بشیر تا قره سو است. چندین سرمایه گذار در این پروژه به کار گرفته می‌شوند تا پس از تملک این مسیر پروژه‌های گردشگری در آن احداث کرده و این بخش از شهر را به یک مسیر پیاده روی و گردشگری زیبا تبدیل کنند.

مشاور سرمایه گذاری اقتصادی شهرداری کرمانشاه، از پروژه پارک جنگلی "سراب قنبر" به عنوان سومین پروژه شبه شهری کرمانشاه یاد کرد و افزود: این پروژه که در جنوب شهر واقع است قرار است به مجموعه گردشگری متنوعی تبدیل شود و معتقدیم بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در همین محدوده وجود دارد.

ندیم در ادامه با اشاره به قرارگیری کرمانشاه در کریدور‌های مهم کشوری، گفت: یکی از این کریدور‌های مهم، کریدور تهران-بغداد است که حجم مبادلات این دو کشور یازده هزار میلیارد است و قرار است به ۲۰ هزار میلیارد برسد و عمده این مبادلات از مسیر استان کرمانشاه انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این کرمانشاه در مسیر کریدور‌های مهم دیگری از جمله کریدور قم-نجف، مشهد-کربلا، شمال غرب به خلیج فارس و مسیر ترانزیتی شمال به جنوب نیز قرار دارد که قرارگیری در هر کریدور فرصت‌های سرمایه گذاری بسیاری با خود به همراه دارد.

 

 

انتهای پیام/د

ناکارآمدی ۸۵ درصد اقتصاد کشور دولتی و اقتصادی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.