مسئول امور ورزش بانوان خرمشهر کمبود اعتبار برای اعزام بانوان ورزشکار خرمشهری به مسابقات منطقه ای و کشوری را از عمده مشکلات این قشر برشمرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،روشنک طالبیان مسئول امور ورزش بانوان خرمشهر روز چهارشنبه گفت: مشارکت حامیان مالی بخش خصوصی علاقه مند به ورزش می‌تواند در پیشرفت ورزش بانوان در خرمشهر مؤثر واقع شود.

وی روند گرایش بانوان خرمشهری به رشته‌های مختلف ورزشی را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: گرایش بانوان خرمشهری به انواع رشته‌های ورزشی و شرکت در مسابقات کشوری و منطقه‌ای نسبت به سال‌های گذشته از رشد مناسبی برخودار بوده و بانوان خرمشهری تاکنون موفق به کسب مقام‌های ارزنده‌ای در رشته‌های مختلف شده‌اند.

مسئول امور ورزش بانوان خرمشهربا اشاره به بیمه پنج هزار ورزشکار زن در خرمشهر افزود: این تعداد ورزشکار به صورت حرفه‌ای در ۲۰ رشته ورزشی فعالیت دارند.

طالبیان بیشترین رشته‌های ورزشی فعال در خرمشهر را که مورد استقبال بانوان قرار گرفته‌اند رشته‌های رزمی بیان کرد و گفت: رشته‌های رزمی چون کاراته، وشوو، کونگ‌فو و شمشیربازی بیشترین طرفدار را بین بانوان خرمشهری دارند ضمن اینکه بانوان شمشیرباز خرمشهری اخیراً در مسابقات لیگ برتر کشور مقام سوم را کسب کردند.

وی ورزش‌های توپی را دیگر رشته‌های ورزشی مورد علاقه بانوان خرمشهری معرفی کرد و افزود: بانوان خرمشهری در رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال و هندبال و همچنین ورزش همگانی و آمادگی جسمانی در قالب ۲۰ کمیته ورزشی فعالیت دارند.

مسئول امور ورزش بانوان خرمشهر از برگزاری کارگاه آموزش مربیگری برای بانوان این شهرستان خبر داد و گفت: در این دوره ۱۰۰ بانوی ورزشکار آموزش‌های تئوری مربیگری را فرا گرفتند.

طالبیان افزود: هم اینک کارگاه آموزش مربیگری به صورت عملی در رشته‌های مختلف برای ۴۰ نفر از بانوان در حال برگزاری و تا ۱۰ روز دیگر ادامه دارد.

وی از آغاز طرح استعدادیابی دختران ورزشکار در کانون‌های ورزشی، مساجد و پایگاه‌های طرح اوقاقت فراغت خبر داد و گفت: همزمان با آغاز طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کار استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی از سوی ۲ مربی زن در کانون‌های فرهنگی و ورزشی، مساجد و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی خرمشهر آغاز شده و در حال اجراست.

 

طالبیان باشگاههای ورزشی خصوصی ویژه بانوان در خرمشهر را ۲۰ باشگاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر ۲۰ باشگاه خصوصی ۱۰ سالن تمرینی و یک استخر در اداره ورزش و جوانان، ۲ سالن تمرینی برای هیأت‌های روستایی در مجموعه ورزشی علی مرتضی فعال هستند.

پنج هزار بانوی ورزشکار به صورت حرفه‌ای در ۲۰ رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ د

اعزام بانوان ورزشکار  به مسابقات

برچسب ها: اخبار ورزشی ، کونگ فو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.