کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در سه ماهه نخست سال برای ۳ واحد بوم گردی در استان مجوز صادر شده است.

قلاسی کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت:در سه ماهه نخست سال تعداد ۳ مجوز برای تعداد ۳ واحد بوم گردی در شهرستان‌های طبس و نهبندان صادر شده است.

وی در خصوص تعداد واحد‌های بومگردی در استان افزود: تعداد ۴۰ واحد فعال و دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند.

قلاسی با اشاره به قطب اول بوم گردی دراستان گفت: شهرستان طبس به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعی آن به قطب اول بوم گردی تبدیل شده است.

کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اقدامات انجام شده جهت توسعه بومگردی در استان بیان کرد: معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و روستایی در فضای مجازی، سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی، ایجاد نمایشگاه‌های ملی و بین المللی گردشگری و بسته‌های حمایتی از سرمایه گذاران و متقاضیان این بخش از جمله این اقدامات بوده است.

وی درخصوص نحوه نظارت‌ها براقامت‌های بومگردی اظهار کرد: نظارت مستقیم با ادارات شهرستان است، اما اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز نظارت عالیه بر آن‌ها را دارد.

قلاسی با شاره به نحوه برخورد با متخلفین گفت: چنانچه در این زمینه تخلف محرزی مشاهده شود برخورد مستفیم خواهد شد و در صورت وجود شکایت نیز کمیته فنی نظارت رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام / ط ا

شهرستان طبس قطب اول بوم گردی در استان

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.