نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حمایت از تولید و ایجاد اشتغال راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

حمایت از تولید و ایجاد اشتغال راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی / حمایت از واحد‌های کوچک تولیدی ضروریست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان گفت: توجه به چرخه تولید و استفاده از روش‌ها نوین در این زمینه میتواند مشکل اشتغال کشور را حل کند و اگر می‌خواهیم شاهد رونق د بخش اقتصاد باشیم باید به امر تولید توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشد باشیم.

حمایت از واحد‌های کوچک تولیدی ضروریست

آیت الله دری نجف آبادی حمایت از واحد‌های کوچک تولیدی را ضروری دانست و افزود: برخی کشور‌ها با نگاه ویژه به واحد‌های کوچک تولیدی که کاملا مردمی فعالیت می کنند در مدت کوتاه مسیر پیشرفت را پیموده اند و اگر ما می‌خواهیم درست در این مسیر حرکت کنیم باید با یک برنامه مدون و بهره گیری از سرمایه‌ها مردمی در مسیر رونق تولید حرکت کنیم تا کشور را به شکوفایی اقتصادی برسانیم.

وی اضافه کرد: کمیته تخصصی در زمینه اشتغال باید در شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود و ظرفیت‌های تولیدی و کسب کار شناسایی شود تا بتوان به ایجاد اشتغال مناسب دست یافت و درنتیجه شاهد کاهش معضلات اجتماعی خواهیم بود.

دولت بدون کمک مردم نمی‌تواند در رونق اقتصاد گام بردارد

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی استفاده از ظرفیت‌های مردمی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند در رونق اقتصاد گام بردارد بلکه باید به یک برنامه ریزی درست و هوشمندانه و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکیل تعاونی‌های سهامی عام و ایجاد شرکت‌های تولیدی خرد و متوسط تولیدات متنوع در کشور ایجاد کرد و با تولید محصولات با کیفیت در زمینه صادرات هم اقدامات موثری انجام داد.

شرکت‌های تولیدی استان مرکزی‌ی بدون ضابطه قانونی به بخش خصوصی واگذار شده

وی از برخی واگذاری‌های غیراصولی در حوزه اقتصاد انتقاد کرد و گفت: واگذاری شرکت‌های تولیدی استان به بخش خصوصی بدون ضابطه قانونی صورت گرفته و موجب بروز مشکلات متعدد شده است که باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود و واحد‌های تولیدی واگذار شده با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.