کمیته حمایت قضایی و صاحبان صنایع به منظور حمایت از سرمایه گذاران تشکیل جلسه دادند.

حمایت قضایی از سرمایه گذاران در ساوهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران ساوه با حضور مسئولین و صاحبان صنایع برگزار شد.

اختلافات موجود بین برخی مدیران صنایع با نظام بانکی در خصوص نحوه پرداخت معوقات، مشکلات دریافت تسهیلات، مشکلات تامین وثایق بانکی، ابهامات موجود در خصوص قوانین کیفری و حقوقی در حوزه بیماری‌ها و‌حوادث ناشی از کار، تأکید بر رعایت اصول کار و آموزش، مطالبات معوقه قطعه سازان خودرو از خودروسازان و برخی مشکلات موجود در خصوص بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و در باره آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

هادی ملکی رییس دادگستری ساوه در این جلسه گفت: شهرصنعتی ساوه به عنوان یکی از مهمترین مراکز صنعتی کشور محسوب شده که سهم بسزایی در جهت تولید و صادرات کالا به عهده دارد.

حل مشکلات صنایع منجر به خروج کشور از رکود

ملکی افزود: حل مشکلات صنایع منجر به خروج کشور از رکود و تقویت رونق تولید خواهد شد و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از دیگر نتایج اهتمام جدی به برطرف کردن موانع تولید است و این موضوع به عنوان رویکرد مهم کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاران و تولید است.

وی در خصوص اعتراضاتی که برخی از صاحبان صنایع به مطالبات مالیاتی دارند، گفت: ورود دستگاه قضایی و به ویژه شخص دادستان با هماهنگی انجمن مدیران صنایع موجب کاهش این اعتراضات و زمینه ساز رضایتمندی مدیران صنایع در خصوص موضوعات مالیاتی شده است.

تصمیمات قضایی نیز متناسب با قوانین تغییرات خواهد کرد

مجید علیپور دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت: تغییرات قوانین موجب خواهد شد تا تصمیمات قضایی نیز متناسب با قوانین صورت گیرد.

علیپور به عارضه‌های بیماری و یا حوادث ناشی از کار اشاره کرد و افزود: قبل از قانون مجازات مصوب سال ۹۱ حوادث ناشی از کار جرم نگاری شده بود، اما پس از سال ۱۳۹۲ و در قانون جدید تمامی حوادث و بیماری‌ها بر اساس نظریه کارشناسان بهداشتی علوم پزشکی و نظریه پزشکی قانونی بیماری‌های ایجاد شده و در حین کار نیز مشمول جرم نگاری و قانون مربوطه خواهد شد.

وی به انجام معاینات دوره‌ای اشاره و اضافه کرد: با توجه با قانون موجود و حمایت عادلانه از نیروی کار و کارفرما مقرر شده است که اگر بیماری ناشی از نقص ایمنی و بهداشتی کارفرما باشد دادگاه رای به نفع نیروی کاربدهد و مشمول قانون این بخش خواهد شد.

باید در راستای حمایت از تولید و اشتغال از سرمایه گذاران حمایت شود

میرزایی فرماندار ساوه هم در این جلسه گفت: در شرایط دشوار اقتصادی کنونی باید در راستای حمایت از تولید و اشتغال از لایه‌های انعطافی قانون به نفع سرمایه گذاران استفاده شود.

موفقیت یک سرمایه گذار در پرداخت به موقع مطالبات کارگران است.

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: موفقیت یک سرمایه گذار در پرداخت به موقع مطالبات کارگران است.

منصوری افزود: همدلی و همراهی مسئولان و فضایی که ایجاد شده موجب حمایت از تولید خواهد شد و نباید در چنین شرایطی شاهد معوقات در پرداخت حقوق کارگران باشیم چرا که معوقات کارگران امنیت کار را خدشه دار می‌کند.

در این جلسه با اهدای لوح تقدیر از خدمات ارزشمند محمد بهاروند فرماندار سابق ساوه در راستای حمایت از مصوبات کمیته حمایت قضائی در دوران تصدی سمت فرمانداری و علی شجاعی مسئول اداره برق شهر صنعتی کاوه در راستای حمایت از صنعتگران تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.