مقام اطلاعاتی روس: مسکو امیدوار است اوضاع در خلیج عمان به سطح اقدام نظامی نرسد

رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد مسکو امیدوار است به دنبال انفجار‌های هفته گذشته دو نفتکش در خلیج عمان اوضاع در منطقه به سطح اقدام نظامی نرسد.

مقام روس: مسکو امیدوار است اوضاع در خلیج عمان به سطح اقدام نظامی نرسدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی، «سرگئی ناریشکین» رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد مسکو امیدوار است اوضاع در خلیج عمان در پی انفجار دو نفتکش به مرحله اقدام نظامی نرسد.

این مقام اطلاعاتی روسیه درحاشیه دهمین نشست بین‌المللی مقامات ارشد امنیتی در روسیه این باره گفت: ما بر این حقیقت حساب می‌کنیم که مناقشه به مرحله بَدی، یعنی اقدام نظامی نرسد.

شایان ذکر است، دو نفتکش روز پنجشنبه گذشته در خلیج عمان و در نزدیکی تنگه هرمز هدف قرار گرفتند. در حالی که علت این حادثه هنوز مشخص نیست، آمریکا مدعی است ایران به این نفتکش‌ها حمله کرده است. این در حالی است که واشنگتن هیچ سند و مدرکی برای دفاع از ادعا‌های خود ارائه نکرده است.

همچنین پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه از اعزام شمار بیشتری از نیرو‌های آمریکایی به خاورمیانه خبر داد. شاناهان اعلام کرد آمریکا به دنبال مناقشه با ایران نیست و نیرو‌های بیشتر برای محافظت از منافع و نیرو‌های آمریکا در منطقه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار