به گزارش خبرنگار
حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آئین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در سخنانی گفت: خوشبختانه میدانید از روز شنبه مرحله دوم طرح ترافیک انجام میشود و سیاست شهرداری در اجرای این طرح به گونهای است که مردم را به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق میکند.
وی افزود: ما برای رفع معضل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت چارهای جز اجرای این چنین طرحهایی را نداریم و ما نمیتوانیم با احداث تونل، اتوبان و پل مسئله ترافیک تهران را حل کنیم و باید بگویم راه حل کاهش ترافیک و آلودگی هوا این است که با سیاستهای مناسب مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کنیم.
پورسیدآقایی ادامه داد: ما باید سیاست خود را به شکلی برنامه ریزی و عملیاتی کنیم که در کنار کاهش استفاده از خودروهای شهری ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز گسترش دهیم و در کنار تمام اینها باید طوری عمل شود که مردم نسبت به این موضوع آگاه شوند که استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی چه اثرات مثبتی را دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: یکی از سیاستهایی که ما در بخش حمل و نقل و ترافیک آن را دنبال کردیم و نتایج مثبتی از آن گرفتیم افزایش توان مترو بود که در آینده نزدیک نیز برنامه ریزی افتتاح چند ایستگاه مترو در دستور کار ما قرار دارد.
وی ادامه داد: در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی باید به این موضوع توجه کنیم که مینیبوسها از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار هستند، زیرا نیاز پایتخت در بسیاری از معابر به اینگونه نیست که بخواهیم در یک مسیر یک اتوبوس قرار دهیم و ما میتوانیم برای رفع نیاز بسیاری از معابر کم رفت آمد از مینیبوس استفاده کنیم و این اشتباه محاسباتی و عملیاتی است که بخواهیم اعلام کنیم ناوگان حمل و نقل عمومی تنها نیاز به اتوبوس دارد.
پورسیدآقایی ادامه داد: با بررسیهای صورت گرفته و انجام کارهای مطالعاتی توانستیم مسیرهایی که در پایتخت نیاز به مینیبوس دارند را شناسایی کنیم و باید در این مسیرها ما به طور صد در صد از ظرفیت مینیبوس شهری استفاده کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: در مینی بوسهای تولید شده فیلتر دوده نصب شده برنامه ما این است که تمام اتوبوسهای بی آر تی را نیز به فیلتر دوده مجهز کنیم، زیرا مزایای استفاده از این فیلتر در همه کشورهای پیشرفته دنیا ثابت شده است و من اعلام میکنم که تا امروز توانستیم ۱۰۰ عدد فیلتر دوده خریداری کنیم که در نیمه دوم سال که آلودگی افزایش پیدا میکند بتوانیم بر روی اتوبوسها نصب کنیم.
وی افزود: گزارشهایی که ما تهیه کردیم در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توانست دولت را قانع کند که از محل صرفه جویی از رده خارج کردن اتوبوسهای فرسوده و جایگزینی آنها با اتوبوسهای گازسوز مبلغ ۱۴۲ هزار دلار پرداخت کند.
پورسیدآقایی ادامه داد: رقم ۱۴۲ هزار دلاری که به تصویب هیئت دولت رسید این امکان را ایجاد میکند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را با جدیت انجام دهیم و شرکت نفت نیز متعهد شده است هر بخش خصوصی که بخواهد اتوبوس گازسوز خریداری کند به آن شرکت ۱۴۲ هزار دلار پرداخت کند که امیدواریم با این اقدام قفل نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوسرانی باز شود و شاهد تردد اتوبوسهای گازسوز در سطح پایتخت باشیم.
انتهای پیام/