مدیر آموزش و پرورش شهربابک گفت: کمبود معلم مرد در آموزش و پرورش شهربابک باعث بهم خوردن توازن نیرو‌های آموزشی و ایجاد مشکل در ساماندهی آنان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بخشوده ،مدیر آموزش و پرورش شهربابک در نشست خبری با اصحاب رسانه، چالش اصلی اداره آموزش و پرورش شهربابک را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: ۷۲ درصد از نیرو‌های آموزشی را خانم‌ها و مابقی آن را آقایان تشکیل داده‌اند و این ناتوازن بودن، ساماندهی نیروی انسانی ما را دچار مشکل کرده است.

بخشوده از ارائه چند راهکار برای رفع مشکل کمبود نیرو در شهربابک یاد کرد و اظهار داشت: پیشنهاد دادیم تمام نیرو‌های مرد تخصصی که در شهرستان‌های دیگر استان مشغول به کار هستند به شهربابک منتقل شوند تا بخش کوچکی از مشکل ما را حل کند.

وی تصریح کرد: با استفاده از ماده ۲۸ که برای جبران کمبود نیرو هر ساله تعدادی جذب آموزش و پرورش می‌شوند شهربابک نیز باید پررنگ‌تر دیده شود و در رشته‌های مورد نظر ما تعدادی نیرو از این طریق به کمک آموزش شهربابک بیایند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک با اشاره به اینکه میانگین سنوات معلمین در شهربابک بالای ۲۷ سال است و در دو تا سه سال آینده بسیاری از آنان بازنشسته می‌شوند، خواستار افزایش سهمیه پذیرش نیرو‌های این شهرستان در دانشگاه فرهنگیان شد و افزود: ما در بخش نیرو‌های خدماتی هم ۵۴ نفر کمبود نیرو داریم.

بخشوده از آمادگی مدارس شهرستان برای انجام پروژه مهر خبر داد و تاکید کرد: مدیران مدارس دولتی نمی‌توانند به جز هزینه کتاب و بیمه که اجباری است اولیا را مجبور به پرداخت پولی کنند.

وی با بیان اینکه به جز مدارس شاهد و تیزهوشان که طبق دستورالعمل خود ثبت نام دانش آموزان را انجام می‌دهند گفت: سایر مدارس با توجه به محدوده تعیین شده موظف به ثبت نام دانش آموزان هستند و هر گونه تخلف در این زمینه توجیهی ندارد و مدیران مدارس باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ی

مدیران مدارس نباید هزینه اجباری از دانش آموزان بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار