معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: کرمان از ۳۱ خرداد ماه ۹۸ میزبان چهاردهمین جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی معلمان سراسر کشور است.

برگزاری چهاردهمین جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی معلمان سراسر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  ماشاالله میرزاحسینی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۳ هزار دبیر و معلم ورزشی در سطح کشور فعالیت می‌کنند، گفت: معلمان در نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اساسی آموزش محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی سراسر کشور در کرمان، افزود: این جشنواره از ۳۱ خردادماه ۹۸ لغایت ۳ تیرماه ۹۸ به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود و استان کرمان افتخار دارد در این جشنواره میزبان بیش از ۱۰۰ نفر از معلمان درس تربیت بدنی سراسر کشور است.

میرزاحسینی، بیان داشت: این جشنواره در قالب اجرای طرح درس برتر و منتخب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی_ کاربردی برای آموزگاران تربیت بدنی برگزار می‌شود و در طول این چهار روز، آموزگاران درس تربیت بدنی آخرین یافته‌های علمی خود را به تبادل خواهند گذاشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهبرد‌های دفتر تربیت بدنی توانمند سازی و ارتقای علمی و عملی معلمان تربیت بدنی است، اظهار داشت: توجه به توانمندسازی این معلمان به عنوان بازوان اجرایی و متولیان اصلی ساعت درس تربیت بدنی در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا از برگزاری چهاردهمین جشنواره روش تدریس خبر داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره روش تدریس، سوق دادن معلمان به سوی یادگیری مشارکتی و پژوهش محور است، گفت: این جشنواره با تاکید بر راهبرد‌های یاددهی – یادگیری مطلوب در ساعت درس تربیت بدنی و رویکرد آموزشی – پژوهشی برگزار می‌شود.

میرزاحسینی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی سبب توسعه بیشتر در آموزش و پرورش می‌شود، تصریح کرد: ورزش وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی والا و عالی که همان تقرب الهی و کمال نفس می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به تربیت بدنی و ورزش انسان را به توفیقات چشمگیر در عرصه‌های مختلف رهنمون می‌سازد، اظهارداشت: ارتقا بنیه علمی معلمان و آشنایی آن‌ها با تازه‌ترین روش‌های آموزشی امری ضروری است.

وی تصریح کرد: معلمان موفق تربیت بدنی کسانی هستند که علاوه بر کارایی عملی به زیور علوم نیز آراسته اند و در مواقع لزوم با مطرح ساختن نکات علمی درباره اهمیت و نقش تربیت بدنی و ورزش آگاهانه از درس خود دفاع می‌کنند و بدین ترتیب بر شان و منزلت حرفه و شخصیت خود می‌افزایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر بهره گیری از روش‌های نوین تدریس، گفت: امیدواریم بتوانیم هر چه بیشتر با روش‌های نوین تدریس آشنا شویم و از آن‌ها بهره بگیریم تا به سوی تعمیق و انگیزه بخشی نسل جوان گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/س

جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی معلمان سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار