ریختن زباله در منطقه حفاظت شده‌مند

مسئول منطقه حفاظت شده‌مند بردخون گفت: شهرداری و برخی دهیاری‌ها، زباله‌ها را در منطقه حفاظت شده تخلیه می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نجف جمشیدی افزود: امیدواریم ضمن جمع آوری زباله‌ها و تفکیک آن، برای بهره‌برداری صحیح از منطقه حفاظت شده‌مند برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: محیط زیست ظرفیتی ارزشمند و گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است که برای استفاده نسل‌های آینده باید از آن پاسداری و حفاظت کنیم.

مسئول منطقه حفاظت شده‌مند بردخون با تأکید بر ضرورت آشنایی دانش آموزان و فرهنگیان با مناطق حفاظت شده، افزود: آماده استقبال از گروه‌های دانش آموزی برای بازدید منطقه حفاظت شده در بردخون هستیم و امیدواریم متولیان امر ضمن برنامه‌ریزی و هماهنگی قبلی، با محیط زیست منطقه آشنا شوند.

جمشیدی بیان کرد: حفاظت از جزایر و منطقه حفاظت شده از وظایف ذاتی محیط زیست است، اما در این زمینه نیازمند مشارکت و همراهی همه مردم و مسئولان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برداشت تخم لاکپشت در جزایر به صفر رسیده است، گفت: تخریب محیط زیست نسبت به گذشته کاهش داشته و صیادان برای حفظ محیط زیست تعامل خوبی دارند، اما ضرورت دارد در فصل جوجه‌ریزی و زاد و ولد جانوران، با مأموران هماهنگ باشند.

مسئول منطقه حفاظت شده‌مند بردخون یادآور شد: انسان نقش زیادی در نابودی طبیعت و محیط زیست دارد، اما مدتی است که موش در جزایر منطقه موجب تلف‌شدن پرندگان و لاکپشت‌ها می‌شود.

جمشیدی ایجاد کمربند سبز در شهر بردخون را هم ضروری خواند، زیرا باعث کنترل کانون گرد و غبار می‌شود.

انتهای پیام/ک

ضرورت آشنایی دانش آموزان و فرهنگیان با منطقه حفاظت شده مند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.