جزایر پارک ملی دیر –نخیلو پاکسازی شد

جزایر پارک ملی دیر –نخیلو به مناسبت اول خرداد روز جهانی تنوع زیستی پاکسازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره محیط زیست طبیعی استان بوشهر گفت: یکی از این برنامه‌های روز جهانی تنوع زیستی در استان، پاکسازی جزایر پارک ملی دیر- نخیلوست که این برنامه در چندین مرحله اجرا شد.

مهدی جمادی افزود: جزایر پارک ملی دیر – نخیلو محل زادآوری لاک پشت‌های دریایی و پرندگان آبزی است و وجود ضایعات تور‌های صیادی و پسماند‌های موجود در جزیره باعث ایجاد مشکلاتی برای پرندگان و لاک پشت‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس، جزایر اُمُ الگُرم و نخیلو در چندین مرحله با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نیروهای منطقه حفاظت شده‌مُند و صیادان پاکسازی شد.

پارک ملی دیر- نخیلو به وسعت ۲۰ هزار و ۴۳۴ هکتار در شرق استان بوشهر و در بخش بردخون و  شمال شهرستان دیر قرار دارد. 

این منطقه جلگه‌ای و کویری به شمار می‌رود و حداکثر ارتفاع آن از سطح دریا به کمتر از ۱۰ متر می‌رسد که به صورت یک فلات در حاشیه خلیج فارس واقع شده است.

جزایر نخیلو و ام الگرم از زیستگاه‌های عمده و مهم منطقه خلیج‌فارس برای زاد آوری پرستو‌های دریایی به شمار می‌رود که همه ساله در فصل تابستان پذیرای جمعیت قابل توجهی از انواع پرستو‌های دریایی کاکلی کوچک کاکلی بزرگ و پشت تیره، سلیم خرچنگ خوار، اگرت ساحلی، سلیم کوچک است.

جزیره ام الگرم زیستگاه بزرگترین کلونی جوجه آوری سلیم خرچنگ خوار در سطح خاور میانه است.

پارک ملی دیر- نخیلو سال ۸۶ به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/ک

پاکسازی جزایر پارک ملی دیر-نخیلو

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.