نمایشگاه صنایع دستی در گنجینه بابل گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین نژاد مسئول برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گنجینه بابل گفت: با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل ۵۰ اثر از هنرمندان این شهر در موزه گنجینه بابل به نمایش در آمد.
 
وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی و با هدف معرفی آثار هنرمندان بومی و با هدف آشنایی مردم با فرهنگ ، آداب و رسوم ، صنایع دستی و سوغات مناطق مختلف استان دایر شده است، افزود: این نمایشگاه تلفیقی از شمع و صنایع دستی است.
 
مسئول برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گنجینه بابل گفت: هنرمندان این شهرستان در رشته‌های میناکاری، سفال گری وسرامیک در این نمایشگاه شرکت کردند.
 
حسین نژاد افزود: برپایی این نمایشگاه از امروز تا ۳۰ خرداد ادامه دارد و بازدید برای عموم علاقمندان آزاد است.
 
موزه بابل موسوم به گنجینه بابل به عنوان تنها موزه مردم‌شناسی مازندران در ساختمان شهرداری سابق شهر بابل واقع شده‌است.
 
ساختمان این موزه در سال ۱۳۰۷ به عنوان بلدیه یا شهرداری بنا شده بود. این ساختمان در سال ۱۳۷۴با کاربری فرهنگی در اختیار میراث فرهنگی مازندران قرار گرفت و پس از احیا، مرمت و بازپیرایی در بهمن سال ۱۳۷۵به عنوان موزه بابل افتتاح شد.
 
این موزه با بخش‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و چوب به مدت ۴ سال دایر بود و در سال ۱۳۷۹با مرمت اساسی شیروانی و زیرزمین آن در سال ۱۳۸۲به عنوان تنها موزه مردم‌شناسی مازندران شروع به کار کرد. ساختمان موزه در سال ۱۳۹۳ با همکاری شهرداری بابل و گروه نورپردازی سان لایت، نورپردازی شد تا این بنای تاریخی در شب نیز به زیبایی روز بدرخشد. 

انتهای پیام/آ
 
 

برپایی نمایشگاه در بابل

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار