مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در مراغه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جعفری مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در جلسه برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی صندوق توسعه کشاورزی مراغه گفت: امسال از طریق این صندوق ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به بخش کشاورزی در آذربایجان‌شرقی پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات از محل سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی صندوق و بانک‌های عامل با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

به گفته جعفری، این تسهیلات برای حمایت از تشکل‌های بخش باغبانی، زراعت، دامداری و مرغداری‌ها در قالب حمایت برای رونق بخشیدن به تولید در بخش‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی، صادرات محصولات و واردات نهاده‌ها پرداخت می‌شود.

وی از راه‌اندازی، صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری در مراغه خبر داد و افزود: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی این صندوق در مراغه انجام شده و پرداخت نشدن سهم دولت عامل تاخیر در راه‌اندازی این صندوق است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه بیان داشت: مراغه از قطب‌های تولید محصولات باغی، دامی و طیور در استان بوده و راه‌اندازی این صندوق برای حمایت از این بخش‌ها ضروری است.

باقرزاده تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای واگذاری املاک مازاد جهادکشاورزی مراغه به بخش خصوصی امسال این صندوق در مراغه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حمید شکری معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه، خواستار سرعت بخشیدن به راه‌اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در این شهرستان شد.

وی افزود: مراغه قطب تولید میوه در آذربایجان‌شرقی است و سالانه در این شهرستان نزدیک به ۳۰۰ هزار تن میوه تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

شکری افزود: صندوق توسعه بخش کشاورزی در مراغه گامی مهم و اساسی برای رونق گرفتن صادرات محصولات باغی، دامی و کشاورزی این شهرستان است.

انتهای پیام/ش

نخستین صندوق شهرستانی حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در مراغه راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.