مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در مراغه گفت:امسال ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جعفری مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه برنامه ریزی برای راه اندازی صندوق توسعه کشاورزی  درمراغه گفت: این تسهیلات از محل سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی صندوق و بانک‌های عامل با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

  وی افزود: این تسهیلات برای حمایت از تشکل‌های بخش باغبانی، زراعت، دامداری و مرغداری‌ها درقالب حمایت برای رونق بخشیدن به تولید در بخش‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی، صادرات محصولات و واردات نهاده‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: امسال با ژرداخت ۲۰ میلیارد تومان اوراق از سوی دولت سرمایه صندوق در آذربایجان شرقی به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی از راه اندازی، صندوق حمایت از سرمایه گذاری در مراغه خبر داد و افزود: تمامی برنامه ریزی‌ها برای راه اندازی این صندوق در مراغه انجام شده و پرداخت نشدن سهم دولت عامل تاخیر درراه اندازی این صندوق است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در جلسه افزود: مراغه از قطب‌های تولید محصولات باغی، دامی و طیور در استان و راه اندازی این صندوق برای حمایت از این بخش‌ها ضروری است.

باقرزاده، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای واگذاری املاک مازاد جهاد کشاورزی مراغه به بخش خصوصی امسال این صندوق در مراغه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه، خواستار سرعت بخشیدن به راه اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در این شهرستان شد.

وی افزود: مراغه قطب تولید میوه در آذربایجان شرقی است و سالانه در این شهرستان نزدیک به ۳۰۰ هزار تن میوه تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

وی گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی در مراغه گامی مهم و اساسی برای رونق گرفتن صادرات محصولات باغی، دامی و کشاورزی این شهرستان است.

 

انتهای پیام/ش

۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.