راه اندازی سه زمین پتانک در اصفهان

رئیس هیأت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان گفت: برای اولین‌بار در اصفهان سه زمین پتانک را در خیابان مرداویج راه‌اندازی کردیم که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان روبه‌رو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود داوودی رئیس هیأت بولینگ و بیلیارداستان اصفهان با بیان این‌که سال ٩٨ سال پرفراز و نشیبی برای ورزش بود، اظهار داشت: برای برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی بیلیارد، بولینگ و رشته جدید پتانک برنامه داشتیم که تعدادی از این برنامه‌ها اجرایی شد و با استقبال خوبی هم از سوی علاقمندان روبه‌رو شد.

رئیس هیأت بیلیارد و بولینگ استان اصفهان افزود: در سال ٩٨ سازوکار فدراسیون برای برگزاری دوره‌ها تغییر کرد و دوره‌ها با دقت نظر ویژه‌تری برگزار می‌شود و در نتیجه افرادی که واقعا پیگیر این رشته‌ها بودند در این دوره‌ها شرکت کردند.

او ادامه داد: در سال ٩٨ در بخش مربی‌گری، هم برای بانوان و هم آقایان یک دوره آموزش مربی‌گری در اصفهان با تدریس رئیس کمیته داوران فدراسیون برگزار شد.

داوودی تصریح کرد: بازیکنان اصفهانی اسنوکر و ایت‌بال در مرحله مقدماتی شرکت کردند و در مسابقاتی که خودمان میزبان آن بودیم ۶ نفر از بازیکنان سهمیه راهیابی به مرحله نهایی را کسب کرده و اکنون منتظر هستند که مرحله نهایی این مسابقات برگزار شود.

رئیس هیأت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان عنوان کرد: ارمغان حسنی یکی از بهترین بازیکنان ما است که توانست به عنوان ملی‌پوش در مسابقات برون‌مرزی شرکت کند و مقام قهرمانی و نایب‌قهرمانی در مسابقات اسنوکر بانوان به دست آورد.

او با اشاره به سامان‌دهی امور باشگاه‌ها در سال ٩٨ گفت: سال گذشته با دقت‌نظر در کمیته نظارت و ارزیابی صدور مجوز‌ها اقداماتی انجام دادیم و باشگاه‌های خوبی را به جمع باشگاه‌های قبلی اضافه کردیم.

داوودی با بیان این‌که تحریم‌ها بر رشته‌های ما تاثیر مضاعفی دارند، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که با جایگزینی میز‌ها و تجهیزات خارجی با میز‌ها و تجهیزات تولید داخل فرصت را برای استفاده علاقمندان از این رشته‌های ورزشی مهیا کنیم.

رئیس هیأت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان ضمن نوپا خواندن رشته ورزشی پتانک، بیان داشت: برای اولین‌بار در اصفهان سه زمین پتانک را در خیابان مرداویج راه‌اندازی کردیم که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان روبه‌رو شد.

او عنوان کرد: طبق صحبت‌هایی که با شهرداری اصفهان داشتیم، قرار شد که این رشته ورزشی را در دو بخش همگانی و قهرمانی گسترش دهیم.

داوودی افزود: تفاهم‌های خوبی نیز با هیأت بیماران خاص و هیأت ورزش‌های کارگری در رشته پتانک داشتیم و توانستیم به ورزشکاران مستعد این دو هیأت امکاناتی را ارائه کنیم تا بتوانند در مسابقات داخلی و برون‌مرزی برای ما افتخارآفرینی کنند.

رئیس هیأت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان با بیان این‌که نتوانستیم بیشتر از ۶٠ درصد برنامه‌های خود را در سال ٩٨ عملیاتی کنیم، اظهار داشت: در شش ماه اول سال انتخابات فدراسیون را داشتیم، روند برگزاری مسابقات را تغییر دادیم و، چون تأیید فدراسیون بر تصمیم ما به طول انجامید، تأخیر چهارماهه‌ای در برنامه‌های ما صورت گرفت.

او ادامه داد: در شش ماه دوم سال نیز به دلیل عدم هماهنگی با فدراسیون و تأخیر در اعلام تقویم مدون و همچنین به دلیل این‌که اکثر مخاطبان ما دانشجویان و دانش‌آموزان هستند، نتوانستیم برگزاری منظم مسابقات را داشته باشیم.

داوودی درخصوص نقاط قوت هیأت در سال ٩٨ تصریح کرد: نقطه قوت ما برگزاری منظم دوره‌های آموزشی با مدرسان خوب بود، همچنین اکثرا کسانی در این دوره‌ها شرکت کردند که انگیزه لازم را داشتند لذا کیفیت کلاس‌ها و نتیجه آن مثبت بود.

رئیس هیأت بولینگ و بیلیارداستان اصفهان افزود: در بحث مسابقات نیز در دومین دوره المپیاد شرکت‌کننده داشتیم و توانستیم تا مرحله یک هشتم صعود کنیم، نسبت به دوره قبل که در مرحله مقدماتی حذف شده بودیم، رشد خوبی محسوب می‌شود و نشان دهنده تلاش مدیران باشگاه‌ها در جهت استعدادیابی است.

او بیان کرد: به دلایل کمبود بودجه، نبود اسپانسر و هزینه‌های بالای رشته‌های ورزشی به دلیل تحریم‌ها از میزان عملیاتی شدن برنامه‌ریزی‌های خود رضایت نداریم، برای سال آینده روی استعدادیابی متمرکز خواهیم شد.

داوودی در پایان خاطرنشان کرد: ارمغان حسنی و آرمان دیناروند با توجه به حضور منظم در اردو‌ها و کسب رنکینگ مناسب کشوری دو نفر از بهترین ورزشکاران اصفهان هستند.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.