معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت:صیادان پس از دو ماه استراحت در فصل تخم ریزی ماهیان کیلکا در دریای خزر دوباره صید را آغاز کردند.

قاسم کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: جامعه صیادی کیلکا گیراستان به منظور حفظ وبازسازی ذخایر این گونه‌های ارزشمند دریای خزر هرساله با مشاهده گونه‌های غیراستاندارد در سبد صیادی در اوج صید و صیادی سه ماه صید را به صورت خودجوش و آگاهانه تعطیل می‌کنند.
 
وی افزود: صیادانی که با مشاهده تخم ریزی ماهیان کیلکا، به صورت داوطلبانه صید این گونه را در ماه‌های اردیبهشت و خرداد تعطیل کرده بودند از ۱۸ خردادماه با ۴۴ فروند شناور برای صید وارد دریای خزر شدند.
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: صیادان در این مدت به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی عملیات صیادی زیادی انجام نداده اند.
 
کریم زاده افزود: بارش‌های بهاری و افزایش ورود آب رودخانه‌ها به دریا سبب شد تا تعداد ریزپلانکتون‌ها به عنوان غذای اصلی کیلکا بیشتر شود و پیش بینی می‌شود صید کیلکا امسال بیشتر از پارسال شود.
 

وی گفت: دو بندر شیلاتی در شهرستان‌های بابلسر و امیرآباد مازندران وجود دارد که لنج‌های صیادی در آن پهلو گرفته و به صید و صیادی در دریا می‌پردازند.

 
۴۴ فروند شناور کیلکا گیر در سال ۹۷ بیش از ۱۸ هزار تن ماهی کیلکا به ارزش ۴۹ میلیارد تومان را صید و جهت مصرف انسانی و تبدیل به پودر و خوراک آبزیان روانه بازار کردند.
 

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.