مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد گفت: دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های مردمی حاصل از نشست‌های گفت‌وگومحور پگاه در صورت فوق‌العاده بودن برای اجرا مصوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ,فخرالسادات خامسی‌هامانه مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد همزمان با سه‌ماهه شدن برگزاری هفتگی پاتوق گفتگو‌های اجتماعی هنری پگاه گفت: دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های مردمی حاصل از نشست‌های گفت‌وگو محور پگاه از سوی اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد بررسی و در صورت «فوق‌العاده» بودن، برای اجرا مصوب می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در خصوص آدینه‌های پگاه افزود: نشست‌های آدینه‌های پگاه که با استقبال افراد علاقه‌مند و دغدغه‌مند همراه است، هر هفته جمعه‌ها با حضور کارشناسان حوزه اجتماعی، هنرمندان و عموم مردم شهر یزد در محور‌های اکران فیلم، اجرای نمایش، رونمایی، نقد و بررسی کتاب، تقدیر از هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های هنری برگزار می‌شود.

به گفتۀ خامسی، یکی از چشم‌انداز‌های این نشست‌ها ترویج فرهنگ گفتگو در میان اقشار مختلف مردم و دخیل کردن مردم در ارائه برنامه، پیشنهاد و انتقاد از سیاست‌ها و برنامه‌های اجتماعی فرهنگی است؛ به‌گونه‌ای که کمک کننده به اصل توسعۀ اجتماعی با مشارکت مردم باشد.

خامسی‌هامانه گفت: تأکید در این طرح که با همکاری و اجرای سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات فرهنگی هنری کلید خورد، ارتقای نشاط و سرمایه اجتماعی و نیز انتقال پیام‌های اجتماعی و فرهنگی از طریق زبان هنر به جامعه است.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: دغدغه‌ها، ایده‌ها و پیشنهاد‌هایی که مردم و کارشناسان در این نشست‌ها مطرح می‌کنند برای بررسی و بهره‌مندی به این اداره کل ارائه و توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

در فصل بهار ۹۷، هفت آدینه پگاه با موضوعات اکران و کارشناسی اجتماعی فیلم کوتاه «تو فقط مادر من باش» به کارگردانی رقیه توکلی، نمایش و کارشناسی اجتماعی تئاتر «کاریماتور» به کارگردانی محمدرضا زبرجدی، اکران و نقد و بررسی فیلم «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار، گفتگو و بررسی کتاب «جاناتان، مرغ دریایی»، نمایش و کارشناسی اجتماعی فیلم کوتاه «لباس سفید» به کارگردانی الهه منتظری و گفتگو و بررسی کتاب «شازده کوچولو» در یزد برگزار شده است.

آدینه‌های پگاه که از جمعه، ۲۴ اسفند ۹۷ در راستای فرمان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر انجام کار فوق‌العاده اجتماعی در یزد کلید خورد، سومین ماه برگزاری متوالی نشست‌های هفتگی خود را پشت سر گذاشت.
انتهای پیام/ص

پاتوق گفت‌وگوهای اجتماعی هنری پگاه در یزد برگزار شد

برچسب ها: احبار اجتماعی ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار