رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی‌و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: اعداد متعهد درباره بدهی فرهنگیان تایید شده نیست همچنین آموزش و پرورش هم تاکنون درخواستی برای پرداخت این ارقام نداشته است.

تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان/ درخواستی از آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی ۱۰ هزار میلیاردی نداشتیمسعید طاهری رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی‌و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سازوکار پرداخت مطالبات فرهنگیان طی ۱۵ سال اخیر، با توجه به حجم بالای معوقات (۱۰ میلیارد تومان) اظهار کرد: رقم‌های متفاوت و بزرگی از مطالبات فرهنگیان مطرح شده است ولی آنچه به ما اعلام می‌شود تقریبا ناچیز است.

وی ادامه داد: یکی از اقلام معوقات فرهنگیان که از سوی دیوان عدالت اداری مطرح شد، ۱۰۰ میلیارد تومان بود اما اکنون که موضوع انتخابات داغ شده است اعداد مختلفی از ۱۰ هزار، ۱۵ هزار و حتی ۲۰ هزار میلیارد تومان مطرح می‌شود که هنوز ارقام بررسی نشده است.

طاهری تاکید کرد: علاوه بر این موضوع در جریان جزئیات ارقام بدهی فرهنگیان نیستم و تاکنون هم هیچ درخواستی از طرف آموزش و پرورش درباره پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای معوقات فرهنگیان نشده است.

تعیین تکلیف مبلغ معوقات منوط به تایید مراجع قانونی

رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی‌و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه میزان معوقات باید از سوی دیوان عدالت اداری و دیگر مراجع قانونی تایید شود، گفت: بعد از تایید، سازمان برنامه و بودجه بنا بر بند ج ماده 24 قانون الحاق 2 برای پرداخت وارد عمل می‌شود.

طاهری تصریح کرد: بنا بر این ماده قانونی سالانه آنچه به عنوان دیون و دین افراد بوده است با حکم قضایی پرداخت می‌شود.

وی به پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان هم اشاره و اظهار کرد: برای پرداخت پاداش تامین اعتبار سال بعد از بازنشستگی در نظر گرفته ‌ می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی‌و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد :
۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال ۹۸ با اولویت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش لحاظ شده است بنابراین فرهنگیان نگرانی بابت پرداخت این پاداش نداشته باشند.

علت تاخیر در پرداخت برخی اقلام بودجه‌ای

وی درباره تاخیر برخی معوقات اظهار کرد: با توجه به اینکه سال مالی با سال تحصیلی همزمان نیست برخی معوقات به این دلیل ایجاد می‌شود اما نگرانی بابت تامین و تخصیص اعتبار نیست.

رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی‌و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: هیچ کسری در بستن بودجه وجود ندارد در این خصوص نیست و ۹۰ درصد بودجه آموزش و پرورش مربوط به هزینه‌های پرسنلی و پرداخت حقوق است.

وی ادامه داد: حقوق نیروهای رسمی، پیمانی، حقالتدریس و قراردادی ماهانه پرداخت می‌شود و بدهی وجود ندارد بنابراین مطالباتی که از آن یاد می‌شود باید شفاف‌تر و مستدل اعلام تا در لوایح بودجه اعمال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار