شهردار دوگنبدان گفت: از ابتدای آغاز طرح نوسازی ومقاوم‌سازی واحدهای بافت فرسوده دوگنبدان تاکنون یک هزار و 739 فقره مجوز نقشه صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،مسعود ظفری شهردار دوگنبدان با بیان اینکه ۱۶۴ هکتار از مساحت شهرستان گچساران با جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر در بافت فرسوده دوگنبدان واقع شده است،گفت: هم‌اکنون ۲۳ درصد از جمعیت شهر دوگنبدان در مناطق ۸ گانه بافت فرسوده از جمله محلات لبنان، کیامرثی، رادک، سادات، پربالی و امینی سکونت دارند.

وی افرود: علاوه بروجود پلاک‌ها در بافت فرسوده دوگنبدان این مناطق دارای یک شیب تند و بستر سنگی است که این ساخت‌ها و ساز‌ها به دهه ۵۰ بازمی‌گردد که به دلیل نبود زمین‌های مستعد در آن زمان شهروندان برای ساخت و ساز و ایجاد سکونت‌گاه به ارتفاعات مراجعه کرده‌اند.

شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه تعداد پنج هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان از سوی کارشناسان شناسایی شده که در فاز اول تعداد ۳ هزار و ۱۰۰ واحد مقاوم‌سازی و نوسازی خواهد شد،گفت: از ابتدای آغاز طرح نوسازی ومقاوم‌سازی واحد‌های بافت فرسوده دوگنبدان تاکنون یک هزار و ۷۳۹ فقره مجوز نقشه صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۱۵۷ واحد پروانه ساخت صادرشده است، گفت: تعداد ۴۹۰ واحد تا کنون پایان کار نوسازی واحد‌های مسکونی خود را از شهرداری دریافت نموده‌اند.

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد یک هزار و ۷۰۰ واحد در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری و یا احداث ساختمان هستند، گفت: از مجموع این تعدادیک هزار و ۱۰۰ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

ظفری با بیان اینکه طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود، گفت: به دلیل نبود اعتبار نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان از سال ۱۳۹۴ در شهرستان گچساران اجرایی شد.

شهردار دوگنبدان در ادامه با اشاره به بازگشایی رینگ معابر در بافت فرسوده دوگنبدان اشاره و بیان کرد: ۱۹۳ واحد مسکونی در مسیر بازگشایی این طرح قرار دارد که تاکنون بیش از ۱۷۴ واحد خریداری شده است.

ظفری افزود: بازگشایی رینگ معابر به عرض ۲۰ متر به متراژ بیش از ۱۶۰۰ متر از کوچه یکم کیامثری تا فلکه سه گوش در محله سادات دوگنبدان واقع شده است که در حال حاضرعملیات تخریب به پایان رسیده است؛ و با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی روند نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان کند شد، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه دولت در سالجاری برای نوسازی هر باب واحد مسکونی از ۶۰ میلیون ریال به ۱۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض افزایش و از ۴۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/پ

صدور مجوز نقشه  برای نوسازی در بافت فرسوده دوگنبدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.